Aj švédska automobilka pracuje na svojom autopilote a zjavne nebudeme pochybovať o jeho kvalitách.
V súčasnosti už pomaly každá veľká automobilka ponúka, respektíve pracuje na tom, aby v blízkej budúcnosti ponúkala rozličné autonómne systémy pracujúce v rôznom rozsahu, aby vodičom značne dopomáhali a uľahčovali riadenie vozidla alebo ich úplne od neho odbremenili. Výnimkou nie je ani Volvo, to sa však čoskoro zaradí medzi značky, ktoré chcú prísť na trh s plne autonómnym riadením, teda autopilotom v tom pravom slova zmysle. Táto téma je totiž čoraz viac medializovaná a pretriasaná, a to či už v tom zmysle, či má takýto systém význam a opodstatnenie, kde je reálne využiteľný, no a v neposlednom rade ako ho vnímajú legislatívy. Popredná švédska automobilka svojho autopilota vyvíja v rámci projektu Drive Me a spolupráce s viacerými úradmi a inštitúciami už od roku 2013, a do dvoch rokov ho chce svojím zákazníkom ponúknuť vo svojich sériových modeloch. Systém má fungovať za prítomnosti viacerých radarov monitorujúcich okolie, laserových skenerov určených na rozpoznávanie objektov a prekážok pred vozidlom či ultrazvukových senzorov, ktoré budú kontrolovať blízke okolie vozidla.
Každý pravý petrolhead síce nad takýmito plánmi automobiliek krúti hlavou, no ak zoberieme do úvahy, že systém tohto druhu má uľahčiť jazdu predovšetkým v kolónach či diaľniciach, a hlavne v prípade nebezpečenstva či porúch má zaručiť väčšiu bezpečnosť posádky, respektíve okolitých vozidiel, s ktorými bude komunikovať, všetko to dáva väčší zmysel. Veľkým problémom sú však legislatívy, viaceré obmedzenia a vlastne celkovo nejasnosti okolo krízových situácií. Čo ak takéto softvérom riadené auto spôsobí alebo sa zúčastní nehody? CEO Volvo Cars, Håkan Samuelsson, najnovšie informuje o tom, že automobilka prevezme plnú zodpovednosť za chovanie vozidla v režime autonómneho riadenia. Tento nečakaný krok a prísľub robí z Volva vôbec prvého výrobcu aut, ktorý s niečim takýmto prichádza. Aj z tejto garancie je preto očividné, že Volvo o kvalitách svojho autopilota nepochybuje, práve naopak. Samuelsson zároveň dodal, že pokiaľ niekto neoprávnene zasiahne do systému (hackeri), považovať sa to bude za trestný čin.