Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Aktivuj si predplatné na pol roka zadarmo s ČSOB
12. októbra 2015 o 15:53
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Automobilka Volvo hlási, že v prípade nehody jej vozidla s autopilotom prevezme plnú zodpovednosť

TECH VOLVO
Uložiť Uložené

Aj švédska automobilka pracuje na svojom autopilote a zjavne nebudeme pochybovať o jeho kvalitách.

V súčasnosti už pomaly každá veľká automobilka ponúka, respektíve pracuje na tom, aby v blízkej budúcnosti ponúkala rozličné autonómne systémy pracujúce v rôznom rozsahu, aby vodičom značne dopomáhali a uľahčovali riadenie vozidla alebo ich úplne od neho odbremenili. Výnimkou nie je ani Volvo, to sa však čoskoro zaradí medzi značky, ktoré chcú prísť na trh s plne autonómnym riadením, teda autopilotom v tom pravom slova zmysle. Táto téma je totiž čoraz viac medializovaná a pretriasaná, a to či už v tom zmysle, či má takýto systém význam a opodstatnenie, kde je reálne využiteľný, no a v neposlednom rade ako ho vnímajú legislatívy. Popredná švédska automobilka svojho autopilota vyvíja v rámci projektu Drive Me a spolupráce s viacerými úradmi a inštitúciami už od roku 2013, a do dvoch rokov ho chce svojím zákazníkom ponúknuť vo svojich sériových modeloch. Systém má fungovať za prítomnosti viacerých radarov monitorujúcich okolie, laserových skenerov určených na rozpoznávanie objektov a prekážok pred vozidlom či ultrazvukových senzorov, ktoré budú kontrolovať blízke okolie vozidla. 

Odporúčané
Zaži technológie, ktoré ťa chránia. Ty testuješ Volvo – Volvo testuje teba Zaži technológie, ktoré ťa chránia. Ty testuješ Volvo – Volvo testuje teba 17. júla 2025 o 13:56

Každý pravý petrolhead síce nad takýmito plánmi automobiliek krúti hlavou, no ak zoberieme do úvahy, že systém tohto druhu má uľahčiť jazdu predovšetkým v kolónach či diaľniciach, a hlavne v prípade nebezpečenstva či porúch má zaručiť väčšiu bezpečnosť posádky, respektíve okolitých vozidiel, s ktorými bude komunikovať, všetko to dáva väčší zmysel. Veľkým problémom sú však legislatívy, viaceré obmedzenia a vlastne celkovo nejasnosti okolo krízových situácií. Čo ak takéto softvérom riadené auto spôsobí alebo sa zúčastní nehody? CEO Volvo Cars, Håkan Samuelsson, najnovšie informuje o tom, že automobilka prevezme plnú zodpovednosť za chovanie vozidla v režime autonómneho riadenia. Tento nečakaný krok a prísľub robí z Volva vôbec prvého výrobcu aut, ktorý s niečim takýmto prichádza. Aj z tejto garancie je preto očividné, že Volvo o kvalitách svojho autopilota nepochybuje, práve naopak. Samuelsson zároveň dodal, že pokiaľ niekto neoprávnene zasiahne do systému (hackeri), považovať sa to bude za trestný čin.

Automobilka Volvo hlási, že v prípade nehody jej vozidla s autopilotom prevezme plnú zodpovednosť
Domov
Zdieľať
Diskusia