- produkty a služby určené pre osoby staršie ako 18 rokov
- sex, nahotu a iný NSFW obsah
- násilie, krv alebo obsah nevhodný pre citlivé povahy
V 90-tych rokoch spôsobila spodná bielizeň Calvin Klein doslova módnu revolúciu a svoju prestíž si tak Calvinky držia dodnes.
Keď Calvin Klein vypustil v roku 1968 do predaja so svojim dlhoročným priateľom, Barrym Schwartzom svoju prvú kolekciu, jeho cieľom bolo priniesť svetu umiernené, no zároveň mlado pôsobiace kúsky oblečenia, ktoré mali zaujať svojim spracovaním a nie extravagantnými strihmi alebo pestrými farbami. Vďaka Kleinovej povahe sa však behom niekoľkých rokov stala z cK jedna z najúspešnejších značiek na svete a okrem kabátov a večerných šiat, ktoré tvorili spočiatku základ ich ponuky sa tak samotný brand stihol adaptovať aj na rôzne iné smery. Postupom času do ponuky začalo pribúdať športové oblečenie alebo vlastný parfum, no keďže ocenenie Coty American Fashion Critics' za roky 1973, 74, 75, 79 a 81 malo asi veľký vplyv na jeho ego, Calvin sa rozhodol spáchať vo svete módy menšiu revolúciu, a to rovno od základu. Začiatkom 80-tych rokov totiž ešte nebol trh tak presýtený ako je tomu dnes, v USA sa dala spodná bielizeň kúpiť iba v multi-packoch základných farieb a nikto jej z módneho hľadiska samozrejme nepripisoval väčší význam. Calvin mal však ideu, že jedného dňa sa budú chlapi zaujímať o svoje trenírky rovnako, ako riešia obuv alebo ostatné oblečenie.
V roku 1982 tak oficiálne vznikla divízia Calvin Klein Underwear, ktorá nemala takmer žiadnu konkurenciu, okamžite sa jej podarilo ovládnuť trh a impérium cK sa začalo rozširovať po celom svete. 80-te roky pre Calvina predstavovali doslova raketový skok na vrchol módneho reťazca, no najvýznamnejšie momenty jeho kariéry boli pritom stále pred ním. Po menšej kríze sa totiž v roku 1992 ledva-ledva vyhol bankrotu a koniec milénia tak musel priniesť niečo, čo tu ešte nikdy nebolo.
V období medzi rokmi 1990 až 1995 bol vedúcim pánskeho dizajnu cK John Varvatos, ktorý dokázal jednou ranou odlepiť samotný brand z finančného dna a celosvetovú populáciu mužov oslobodil od nosenia slipov. John totiž patrí medzi priekopníkov spodnej bielizne najmä vďaka tomu, že ako prvý navrhol pánske boxerky v podobe, v akej ich poznáme dnes a spolu s jednou z najúspešnejších módnych kampaní všetkých čias tak od roku 1992 navždy zapísal meno Calvin Klein do histórie. O poriadnu vlnu rozruchu sa už síce v roku 1979 postaral reklamný spot s vtedy ešte len 15-ročnou Brooke Shields, ktorá rozprúdila krv v žilách všetkých divákov svojou vetou: "You know what comes between me and my Calvins? Nothing.", no ešte väčší úspech prišiel po sérii legendárnych fotiek s Markom Wahlbergom a Kate Moss.
Kate Moss a parfum Calvin Klein Obsession, 1994.
Od tej doby sa stali Calvinky samostatným módnym artiklom, Calvin získal ocenenie pre najlepšieho dizajnéra v USA, no aj napriek tomu, že jeho spodnú bielizeň označovala väčšina módnych odborníkov za jednu z najväčších revolúcií minulého storočia, cK bolo v roku 1999 kvôli finančnej kríze opäť raz na predaj, tentokrát s cenovkou $1 miliardy. Od roku 2002 tak značka oficiálne patrí pod monopol Phillips Van Heusen Corp (PVH), no Calvin má pri jej smerovaní stále dôležité slovo. Počas svojho vedenia totiž stihol rozbehnúť množstvo úspešných divízií ako napríklad Calvin Klein Jeans, Cosmetics alebo Platinum, no rovnako vstúpil aj do sveta šperkov a vybavenia domácnosti s ponukou Home.
Calvin Klein Jeans sa rovnako ako divízia spodnej bielizne na verejnosti zadefinovali kombináciou jemnej nahoty a odkazov na pop kultúru a svoje korene tak oživili aj v uplynulých mesiacoch. O menšie znovuzrodenie značky sa totiž postaral najmä Justin Bieber, Lara Stone a Kendall Jenner, ktorých nafotilo cK ku kolekcii jar/leto 2015 po vzore úspešných kampaní z 90-tych rokov..
Kúpiť spodnú bielizeň od Calvina už v dnešnej dobe nie je takmer žiadny problém ani v bežných nákupných centrách, no ak hľadáš aj ostatné kúsky oblečenia z ich ponuky, určite sa oplatí pozrieť napríklad Asos. Ak sa chceš pochváliť svojimi Calvinkami pred celým svetom, ku svojej fotke na Instagrame nezabudni pridať #mycalvins a možno práve tvoj záber sa dostane do koláže na oficiálnej stránke cK.
Filip Hrivňák pre Calvin Klein na jeseň a zimu 2015.
Provokatívna kampaň "raw texts, real stories", ktorá na fotkách zobrazuje okrem modelov aj konverzácie s množstvom pikantných narážok je presne to, na čo sme si u cK za posledných 20 rokov zvykli.
Outfity na turné k albumu Nothing Was The Same mal v roku 2013 Drake práve od Calvina Kleina.
Pre viac informácií zo sveta módy sleduj Restyler.