Americká módna značka American Eagle spustila jesennú kampaň s herečkou Sydney Sweeney.
Billboardy na Times Square a v Las Vegas hlásajú „Sydney Sweeney Has Great Jeans“. Tento slogan mal pôvodne zdôrazniť kvalitu novej kolekcie džínsov. Mnohí v ňom však vidia niečo iné: odkaz na „great genes“. Termín, ktorý sa v minulosti používal na oslavu bielej krásy, štíhlosti a ‚čistého‘ pôvodu.
Jeden z vizuálov kampane ide ešte ďalej. Herečka v ňom prefarbuje nápis, ktorý niekto zmenil zo „skvelé gény“ na „skvelé džínsy“. To, čo malo byť vtipnou slovnou hračkou, sa rýchlo zmenilo na marketingový kiks. Kritici poukazujú na to, že použitie blondínky s modrými očami ako symbolu dobrých génov môže evokovať eugenickú rétoriku alebo propagandu nadradenej rasy.
Paradoxne, kampaň má slúžiť dobrej veci. Značka American Eagle uviedla na trh limitovanú kolekciu Sydney Jean, ktorej výťažok podporí organizáciu Crisis Text Line. Tá ponúka psychologickú podporu obetiam domáceho násilia.
Kampaň si vyslúžila aj silnú odozvu od odborníčky na marketing a médiá Dr. Anastasie Kārkliņa Gabriel, autorky knihy Cultural Intelligence for Marketers. Na svojich účtoch na sociálnych sieťach ju označila za jedno z najrasistickejších marketingových úsilí posledných rokov.
Napriek kritike verejnosti akcie spoločnosti American Eagle krátko po spustení kampane vzrástli až o 16 %.