Televízia tvrdí, že ide o bežnú prax v Európe a cieľom je podpora jej vlastnej produkcie.
Skupina Markíza sa rozhodla pre pomerne nepopulárny krok – reklamy v archíve už nepreskočíš. Dôsledkom tohto kroku však má byť zlepšenie produkcie vlastných seriálov a filmov. Ako uvádza Markíza, ide o štandard, ktorý je bežný aj v iných krajinách Európy.
„Zadávatelia, ktorí si u nás platia reklamy, platia za počet vzhliadnutí reklamných spotov divákmi a diváčkami,“ vysvetľuje Markíza. Je teda logické, že ak diváci reklamu preskočia – napríklad pri sledovaní programu z archívu – prejavuje sa to negatívne na príjmoch televízie a tým pádom aj na jej produkcii.

Ak si teda od 21. mája pustíš program z archívu, prvé 3 minúty reklamy už nepreskočíš. Archív si podľa informácií TV Markíza na Slovensku púšťa asi 75 % domácností a väčšina ľudí si doteraz reklamy pretáčala.
Markíza uvádza, že rovnaké pravidlá platia u všetkých operátorov súčasne a zdôrazňuje, že ide o bežnú prax. Nepreskočiteľné reklamy majú napríklad v Belgicku, Švajčiarsku, Česku a stretávaš sa s nimi aj na platformách ako YouTube a Spotify.