Ako obstáli v gastroteste coly z rôznych reťazcov?
Ten pocit, keď vonku pečie slnko, sedíš na terase a dotláčaš do seba posledný kúsok hamburgeru. Z chladničky vyberieš plechovku tvojej obľúbenej coly. Tsss-čk. Otvoríš ju, bez hanby zapiješ 400 kalórií lepkavou sladkou tekutinou a z toľkého množstva bubliniek z tvojich úst vyjde zvuk podobný revu leva. Spokojnosť nadovšetko.
Niektorí ju používajú na čistenie kachličiek či toalety (ja), iní ju pijú pre lahodnú chuť. Jej história siaha až do roku 1886 a za jej vznikom stojí istý doktor John Stith Pemberton z Atlanty. Pohár coly vtedy stál 5 centov a počas prvého roka sa jej v priemere predalo 9 pohárov denne. Dnes je Coca Cola azda najpopulárnejším sladeným sýteným nápojom na svete.
Colu máme radi aj my v Refresheri, a preto sme sa rozhodli, že tento nápoj nakúpime v rôznych reťazcoch a otestujeme ho u nás v kuchynke. A ako inak, ak nie naslepo?
V Refresheri ti každý deň prinášame zaujímavý content. Ak sa ti naša tvorba páči a chceš podporiť redakciu, staň sa aj ty členom klubu Refresher+. Získaš tak neobmedzený prístup k prémiovému obsahu a mnohým ďalším benefitom.
Ako prebiehal slepý test?
V deň testovania sme sa vybrali do štyroch reťazcov, aby sme v každom nakúpili rozdielne značky coly. Rozhodli sme sa testovať iba tie klasické s cukrom. Prešli sme Lidl, Kaufland, Tesco aj Billu. V Bille sme našli len colu značky Billa len bez cukru, takže sme odtiaľ odchádzali s prázdnymi rukami. Z ostatných obchodov sme si odniesli 7 druhov.
Následne sme coly priniesli do našej kuchynky a nechali sme ich vychladiť v chladničke. Ako to už pri našich gastro testoch býva, tradične sa stretlo v kuchynke šesť ľudí, ktorí sa dobrovoľne chopili role ochutnávačov. Osviežujúce sladké nápoje sme im nalievali vo vedľajšej miestnosti, aby nevideli, ktorú značku práve ochutnávajú.
Poradie, v akom coly testovali, poznala iba organizátorka testu (zase ja). Po jednotlivých ochutnávkach testujúci zapisovali svoje pocity a dojmy. Hodnotili chuť, vôňu aj aftertaste. K textovému hodnoteniu pridali aj číselné, a teda každému produktu priradili číslo od 1 po 10 (pričom 1 bod značí najhoršiu skúsenosť a 10 bodov, naopak, najlepšiu).
Slepý test sme napokon vyhodnotili tak, že sme pri každom produkte zvlášť sčítali body ochutnávačov dokopy a vytvorili z nich priemer. Výsledkom je teda subjektívny názor šiestich ľudí. Dosť kritických ľudí. Preto si, prosím, ich hodnotenie neber k srdcu.
Coly sme napokon pre teba zoradili od najhorších (rozumej takých, ktoré ochutnávači v slepom teste vyhodnotili ako najmenej chutné) po najlepšie (také, ktoré im chutili najviac). V závere článku nájdeš tabuľku s finálnym poradím, s počtom bodov aj cenou produktov.
7. Stockwell
Plus záloha: 0,15 €
Reťazec: Tesco
Objem: 2 l
Hodnotenie v slepom teste: 4,2/10
Táto značka, typická pre produkty z Tesca, nás žiaľ v teste veľmi neohúrila. Kolegom pripomenula staré školské časy, ale aj známe memečká z internetov. Niektorí si dokonca zaspomínali aj na návštevy u babky.
„Je zvláštna, vyprchaná, ledva cítim bublinky. Vyzerá a vonia ako obyčajná voda s nejakým lacným cola sirupom. Chuť okolo coly tiež ani len neprešla,“ píše kolegyňa. Dodáva, že jej to pripomína memečko na štýl: „Chceš colu, ale mama ti povie, že colu máte doma. A cola z domu je práve týmto sklamaním“.
Ďalší kolega sa zase sťažoval, že mu cola z Tesca pripomína vyprchaný nápoj zo školského bufetu. Nostalgia však očividne pohltila aj ostatných. „Toto je taká cola, akú vytiahne babka, keď k nej prídeme na návštevu,“ dopĺňa kolegyňa.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Ktorá cola pripomínala ponožky.
- Pri ktorej cole sme si mysleli, že sa v nej nachádza rum.
- Ktorú colu všetci v sekunde odhalili.
- Ktoré reťazcové značky sa umiestnili na popredných priečkach.