Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Tento článok je PR správa spoločnosti MOBILBOARD.
31. mája 2024 o 13:30
Čas čítania 1:29
Sponzorovaný obsah

Slovensko má problém s reklamným smogom. Toto mesto má kreatívne riešenie, ako ho znížiť

ZAUJÍMAVOSTI REKLAMY A MARKETING ŽILINA
Uložiť Uložené

Žilina rieši reklamný smog po svojom, reklamy sú presunuté na autobusy.

Presunutie reklám na autobusy je šikovné riešenie. Príjmy z reklamy pôjdu na zlepšenie verejnej dopravy, a nie do vreciek súkromných vlastníkov statických plôch. Týmto krokom mesto Žilina podporí udržateľnejšie a zodpovednejšie využívanie verejného priestoru.

S projektom Udržateľná reklama, ktorého cieľom je podporiť pozitívne vnímanie reklamy vo verejnej doprave s dôrazom na jej prínos a užitočnosť, prišla reklamná agentúra MOBILBOARD. Nadviazala spoluprácu s organizátorom Integrovanej dopravy Žilinského kraja (IDŽK) a získala zastúpenie pre viac ako 400 autobusových plôch v Žilinskom kraji.

MOBILBOARD
Zdroj: MOBILBOARD

Takto vyzerá udržateľná reklama

Reklama na verejnej doprave je obľúbená, pretože vizuálne funguje, ale zároveň neobťažuje verejnosť. Agentúra ročne spracuje viac ako 800 kampaní pre veľkých aj malých klientov a mediálne domy. Vozidlá Žilinského kraja tak doplnia celoslovenskú sieť prímestskej autobusovej dopravy a MHD, ktorú MOBILBOARD prevádzkuje v spolupráci s dopravcami na Slovensku a v Českej republike.

Projekt Udržateľná reklama má pomôcť rozvoju regionálnych firiem, ktoré môžu v Žilinskom kraji využívať 16 reklamných formátov. Súčasne podporí verejnú dopravu a ponúkne regiónom inteligentné riešenie, ktoré pomôže znížiť nelegálny reklamný smog.

No a aká je udržateľnosť reklamy na vozidlách MHD? „Udržateľná reklama v našom poňatí znamená, že na reklamu využívame plochy, ktoré už existujú, majú svoj účel a sú prospešné pre všetkých zúčastnených, to znamená pre zadávateľov reklamy, dopravcov, mesto a región, ale aj pre verejnosť. Miestnym podnikom ponúkneme efektívne a dlhodobo viditeľné plochy. Príjmy z reklamy sa prostredníctvom organizátora dopravy vrátia do kraja a mesta, čo sa môže pozitívne prejaviť v zlepšení služieb verejnej dopravy. Tým sa celý cyklus uzatvára,“ uviedla riaditeľka spoločnosti MOBILBOARD Radmila Pospíšilová. 

Týmto projektom chce agentúra inšpirovať i ďalšie regióny. Výsledkom by mala byť racionálna motivácia pre tento typ spolupráce, ktorá by mohla výrazne prispieť k zníženiu presýtenosti reklamou v jednotlivých regiónoch.

mobilboard
Zdroj: Mobilborad

„Som rada, že sa nám podarilo dohodnúť spoluprácu a získali sme možnosť realizovať reklamné kampane v Žilinskom kraji. Koncom minulého roka hrozil v kraji zákaz reklamy na autobusoch. Preto veľmi oceňujem profesionálny prístup vedenia IDŽK, ktoré tento projekt spolupráce presadilo na pôde Žilinského kraja a že sa zámer podarilo zrealizovať,“ vyjadrila poďakovanie Radmila Pospíšilová.

Podľa Pospíšilovej ide o úplne nové vnímanie spolupráce na úrovni reklamy medzi dopravcom, organizátorom dopravy a reklamnou spoločnosťou, ktorá podpisom zmluvy zabezpečí prehľad a koordináciu reklamy na autobusoch v kraji.

mobilboard
Zdroj: Mobilboard
Viac o projekte Udržateľná reklama
Domov
Zdieľať
Diskusia