Automobilka Nissan sa v poslednej dobe modelovo rozbehla. Po facelifte modelu Juke a nových SUV Qashqai, X-Trail a Pathfinder, predstavuje najluxusnejší model, tretiu generáciu známeho Murana.
Automobilka Nissan sa v poslednej dobe modelovo rozbehla. Po facelifte modelu Juke a nových SUV Qashqai, X-Trail a Pathfinder, predstavuje najluxusnejší model, tretiu generáciu známeho Murana.
Keď sa v roku 2004 spoza veľkej mláky objavilo veľké a luxusné SUV s názvom Murano, na starom kontinente mu odborníci nedávali veľké šance. Jeden z mála schopných konkurentov nemeckej svätej trojky v danej kategórii, ponúkal netradičnejší look, len jednu motorizáciu a zaručenú exkluzivitu. Muranu sa postupne u nás začalo dariť, no za veľkou mlákou prežíval podstatne väčší boom. V roku 2009 sme sa napokon dočkali druhej generácie, ktorá vyzerala ešte netradičnejšie, pričom orientovaná bola viac-menej na americký trh. Na tohtoročnom autosalóne v New Yorku sa nám predstaví v poradí už tretia generácia.
Už na prvý pohľad je jasné, že novinka vyzerá podstatne európskejšie a krajšie. Dokonca, čo nebolo dlhé roky pre Nissan typické, Murano nesie spoločné dizajnové znaky so súčasnými modelmi v ponuke automobilky. Ako sa očakávalo, dizajn do veľkej miery vychádza z nedávneho konceptu Resonance. Maska chladiča má špecifické tvarovanie, predné i zadné svetlomety sú tvorené modernými LED-diódami, pričom svojím tvarom pripomínajú bumerang. V exteriéri nájdeme však i poznávacie znaky, ktoré pripomínajú Juke, Qashqai či X-Trail. Murano si ponechalo svoju klasickú koncepciu, pribudli však modernejšie línie a zaujímavo riešený C-stĺpik. Ten má v podstate rovnaký tvar ako predošlé generácia, no vďaka čiernemu lakovaniu pôsobí, ako keby boli bočné okná prepojené s tým zadným.
Celok stojí na 20'' efektných diskoch a aj v najnovšej generácii sa nám ukazuje Murano v tradičnej oranžovo-hnedej metalíze. Interiér si svojich majiteľov bude opäť hýčkať. Prémiové materiály sú samozrejmosťou, nechýba pravé drevo, hliník, sedem-palcový displej, audiosystém Bose či moderné budíky s veľmi kvalitnou grafikou. Pod kapotou sa veľké zmeny nekonajú. Oproti predchodcom pôsobí interiér podstatne luxusnejšie a kvalitnejšie. Medzigeneračne evidujeme zväčšenie priestoru v oblasti nôh v prípade zadných pasažierov.
Do Ameriky, kde má Murano najväčšiu perspektívu, downsizing zatiaľ nedošiel (otázne je, či sa tak vôbec stane), preto je opäť reč o atmosférickej V6-ke s objemom 3,5 litra a výkonom 194 kW / 260 koní. K dispozícii bude pohon výhradne prednej nápravy, alebo inteligentný systém 4x4. Automobilka sa ale nechala počuť a podľa najnovších informácii v najbližších rokoch príde aj hybridná verzia s 2,5-litrovým motorom. Naopak, už teraz vieme, že otvorená verzia CrossCabriolet v tejto generácii nevznikne.