Zákazníci museli riešiť odlev peňazí blokovaním kariet a reklamáciou s bankou.
Pred e-shopom Temu odborníci varovali Slovákov už pred pár mesiacmi. Čínska aplikácia viedla po príchode na Slovensko veľkú kampaň. Nízke ceny a široký sortiment produktov oslovili mnohých, teraz však hlásia problémy.
Portál tvnoviny.sk upozorňuje na nepríjemnú skúsenosť viacerých slovenských zákazníkov, ktorým po nákupe neoprávnenie odišli peniaze z účtu. Niektorí poškodení dokonca tvrdia, že sa to stalo opakovane.
Zákazníci museli riešiť odlev peňazí blokovaním kariet a reklamáciou s bankou. „Po čase mi mizli peniaze. Najskôr 2 eurá, potom 38, neskôr 49, až som musela zablokovať kartu. Poslala som však hneď reklamáciu a peniaze mi vrátili,“ podelila sa o svoju skúsenosť Tereza.
Natália dokonca tvrdí, že si z Temu nič neobjednala a do aplikácie sa iba prihlásila e-mailom, ktorý používa aj pri nákupe v iných e-shopoch. „Najzvláštnejšie na tom bolo, že ja som tam nič nekúpila, len som sa registrovala cez e-mail, ktorý používam na všetky tieto e-shopy, ako je SHEIN, Temu...“ povedala.
Na podozrivé odkazy neklikali
Okradnutí používatelia tvrdia, že pred nežiaducou transakciou z ich účtu neklikli na žiadny podozrivý odkaz. Temu sa bráni a nakupovanie cez aplikáciu považuje za bezpečné. Mnohí zákazníci si však aj napriek tomu nakupovanie cez čínsku aplikáciu mimoriadne pochvaľujú.
„Naše platobné transakcie dodržiavajú normy PCI DSS a sú ďalej posilnené protokolmi 3D Secure v spolupráci s poprednými bankami. Na posilnenie bezpečnosti spúšťame program odmeňovania za chyby, do ktorého zapájame odborníkov na kybernetickú bezpečnosť, aby identifikovali a odstraňovali zraniteľnosti,“ uviedla spoločnosť pre tvnoviny.
Aplikácia zbiera osobné údaje
Podľa varovaní odborníkov aplikácia Temu zbiera osobné údaje o svojich používateľoch a podľa mnohých odborníkov predstavuje bezpečnostné riziko v podobe ohrozenia osobných údajov a zároveň nepodporuje ani dvojfaktorovú autentifikáciu pri platbe, čo uľahčuje zlodejom získať prístup k platobnej karte.
Majiteľ aplikácie Temu vlastní aj druhú aplikáciu Pinduoduo, ktorá vedela špehovať iné aplikácie v mobile. Cez špeciálny kód dokázala čítať upozornenia, správy a súčasne vedela meniť nastavenia. Temu aj Pinduoduo čelia kritike a používateľom sa preto odporúča okamžité odinštalovanie jednej aj druhej aplikácie.
Spoločnosť obvinenia razantne odmieta
Spoločnosť tieto tvrdenia razantne odmieta a tvrdí, že zhromažďuje iba informácie nevyhnutné na spracovanie objednávok, komunikáciu s používateľmi a tiež personalizáciu nákupných odporúčaní.
„Používateľov vždy transparentne informujeme o možnom zhromažďovaní údajov. Ak existuje možnosť, že by sme mohli použiť údaje používateľa na konkrétny účel, jasne o tom informujeme. To je v súlade s prísnymi normami, ktoré stanovujú trhy s aplikáciami, ako sú Apple App Store a Google Play. Pri ukladaní údajov plne dodržiavame miestne zákony a predpisy. Na zabezpečenie bezpečnosti údajov sa spoliehame na cloudové služby spoločnosti Microsoft,“ uviedla pre Refresher Sabina Nallim, z PR kancelárie Temu v Európe.
Spoločnosť zároveň odkazuje na certifikáciu MASA, ktorá zaručuje bezpečnosť aplikácie a overuje, či je aplikácia transparentná v oprávneniach. Podľa spoločnosti aplikácia obe kritéria spĺňa, a teda zabezpečuje ochranu súkromia aj bezpečnosť údajov v aplikácii.
Temu zároveň deklaruje, že používa viacfaktorové overovanie (MFA). „Táto dodatočná vrstva ochrany vyžaduje, aby používatelia overovali svoju identitu nielen pomocou hesla, čím sa výrazne znižuje riziko neoprávneného prístupu k účtom a osobným údajom,“ uvádza.