Viac ako 100 eur na darček plánuje minúť každý desiaty respondent.
Najpopulárnejšie darčeky
Rokmi osvedčeným darčekom ostávajú kvety, romantická večera či sladkosti, informoval portál Heureka. Do vedenia sa dostali aj parfumy (26 %), šperky, bižutéria a módne doplnky (18 %), sladkosti (18 %), knihy (8 %) a spodná bielizeň (8 %).
„Medzi netradičnými odpoveďami na otázku, aký darček by sme chceli dostať, sa však našli aj ručný mixér, bežecký pás či vitamíny. A medzi plánovanými darčekmi, ktorými chceme potešiť svojich milovaných, sa zas našlo veľa oblečenia, knihy či dokonca lyžiarske potreby,“ komentoval marketingový riaditeľ Heureka Group Michal Vodák.
Priemerná cena valentínskeho darčeka sa pohybuje približne okolo 54 eur. Viac ako 100 eur plánuje minúť každý desiaty respondent.
Slováci dbajú na ekologické balenia darčekov
„Zvyšujúcemu sa trendu online nákupov, ktorý produkuje čoraz väčšie množstvo odpadu, sa bude musieť prispôsobiť e-commerce, keďže aj európskou požiadavkou je snaha obmedziť jednorazové obaly a podporiť ich opätovné použitie. Do roku 2030 bude povinnosť používať 10 percent recyklovaných obalov a 50 percent do roku 2040,“ povedal generálny riaditeľ Repetito Ivan Štefina.
Celkovo 69 % respondentov je za to, aby bol darček v recyklovateľnom balení, zvyšným účastníkom prieskumu stačí jednorazový obal.
„E-shopy, ktoré zavádzajú prvky udržateľnosti do svojho podnikania, môžu získať konkurenčnú výhodu a osloviť spotrebiteľov, ktorých popri cene, kvalite či recenziách produktov zaujíma aj vplyv online nákupov na životné prostredie,“ dodal Štefina.