Podľa vzoru súrodeneckého BMW X1 už aj MINI Coutryman ponúkne na výber čisto elektrické aj spaľovacie verzie.
Aj napriek tomu, že MINI v septembri predstavilo úplne novú, v poradí už 3. generáciu svojho najväčšieho modelu Countryman s čisto elektrickým pohonom, už vtedy nás britský výrobca informoval o príchode aj spaľovacích verzií. Teraz spoznávame jednu z nich. Nesie názov Countryman S All4, z čoho vyplýva, že o pohon sa opäť stará 2-litrový benzínový štvorvalec, ktorý je spárovaný so 7-stupňovou automatickou prevodovkou a s pohonom všetkých štyroch kolies.
Pohon disponuje aj mild-hybridnou technológiou, ktorá spaľovaciemu motoru dopomáha výkonom až 14 kW/19 koní a zároveň zabezpečuje jeho rýchle a hladné štartovanie cez štartér generátor. Preplňovaný dvojliter TwinPower Turbo disponuje výkonom 160 kW/218 koní a krútiacim momentom 360 Nm. Práve prítomná mild-hybridná technológia sa má pritom postarať o zníženie spotreby – v kombinovanom cykle by mala byť v rozmedzí 6,8 až 7,4l/100 km.
Verzia S All4 bude k dispozícii v 4 rôznych výbavách – Essential, Classic, Flavoured a John Cooper Works. Tie sa od seba odlišujú najmä farebným vyhotovením jednotlivých detailov či použitými materiálmi v interiéri. Rovnako ako pri súrodeneckom BMW X1, aj tu platí, že medzi čisto elektrickou a spaľovacou verziou nie sú vizuálne odlišnosti. Rozdielnosť pohonného ústrojenstva tak navonok prezradia len plakety, ktoré sú farebne odlíšené.
Elektrický derivát SE All4 má písmeno S v žltom odtieni, zatiaľ čo práve predstavené spaľovacie S-ko ho má v červenom vyhotovení. V interiéri je pre oba modely ústredným motívom okrúhly OLED displej uprostred palubnej dosky. Má 240-milimetrový priemer, 8 preddefinovaných motívov zobrazenia, pričom celý multimediálny systém stojí na základoch operačného systému Android. Veľký displej nahrádza aj klasické budíky, k dispozícii bude opäť aj výsuvný head-up displej. Automobilka vyzdvihuje kvalitu materiálov, vyše 90 percent z nich je pritom recyklovateľných.