Špeciálnu pozornosť upriamuje automobilka na aerodynamiku, ktorej účinnosť je na veľmi vysokej úrovni.
Hoci Mercedes-AMG GT nebol na začiatku prijatý s úplným nadšením, keďže v porovnaní s predošlým SLS hierarchicky poklesol, odstupom času možno hovoriť o veľmi úspešnom projekte. Nie je teda prekvapením, že divízia Mercedes-AMG, pod ktorej taktovkou GT výlučne vzniká, práve predstavila úplne novú, v poradí 2. generáciu. I keď na prvý pohľad nie sú zjavné žiadne radikálne zmeny, opak je realitou, svedkami sme totiž zmeny koncepcie – doterajšie dvojmiestne kupé s dlhočiznou prednou kapotou, motorom umiestneným za prednou nápravou a prevodovkou vzadu strieda 2+2 kupé s väčším interiérom a motorom aj prevodovkou umiestnenou na prednej náprave.
Nie je totiž žiadnym tajomstvom, že nová generácia má ten istý technický základ ako nový model SL, čo sa odzrkadľuje aj na technike. Našťastie, ako sa dlhšie hovorilo, GT nepríde o svoj osemvalcový biturbo motor, ktorý navyše automobilka predstavuje hneď v dvoch výkonnostných konfiguráciách. Ich spoločným znakom je 9-stupňová automatická prevodovka AMG Speedshift MCT, podvozok AMG Active Ride Control s aktívnymi stabilizátormi, riadená zadná náprava, športový diferenciál a premiérovo aj plne variabilný pohon oboch náprav 4Matic+, ktorý pripája predok podľa potrieb.
- GT 55 – 4.0 V8, 350 kW/476 k a 700 Nm, 0-100 km/h za 3,9 s, max 295 km/h
- GT 63 – 4.0 V8, 430 kW/585 k a 800 Nm, 0-100 km/h za 3,2 s, max 315 km/h
Z vizuálnej stránky ide o evolúciu predošlých tvarov, nové GT však vyzerá atletickejšie, má kratšiu prednú kapotu, dlhší kokpit a štíhlejšiu zadnú časť. Vpredu evidujeme rozmernú masku Panamericana Grill, ktorú opticky rozširuje čierna plocha na nárazníku. Novinka stojí na 20" diskoch, ktoré obúvajú pneumatiky Michelin Pilot Sport S5 s rozmermi 295/35 R20, respektíve 305/35 R20. Vzadu si miesto našli úzke svetlomety s čiernym podkladom a so zaujímavou grafikou, ktorú tvoria tri svetelné moduly.
Práve nová koncepcia prináša viac miesta v interiéri, čo bol zámer automobilky, ktorá chcela docieliť využiteľnosť novinky na každý deň. Kokpit je tak v konfigurácii 2+2, hoci na zadné sedadlá sa majú pohodlne usadiť len osoby do výšky 150 cm. Zaujímavosťou však je, že druhý rad sedadiel sa dá zložiť, čím je možné zväčšiť batožinový priestor z 321 až na 675 litrov.
Tvarom palubnej dosky nové GT odkazuje na sesterské SL, o čom svedčia zapustené 12,3" digitálne budíky či na výšku orientovaný takmer 12" displej infotainmentu. Tu však nie je možné meniť jeho sklon.
Špeciálnu pozornosť upriamuje automobilka na aerodynamiku, ktorej účinnosť je na veľmi vysokej úrovni. Môžu za to aktívne prvky vpredu aj vzadu. V prednom nárazníku sa nachádzajú vertikálne lamely, ktoré sa otvárajú podľa potrieb, zatiaľ čo ďalšie sú za vrchným prívodom vzduchu. Ďalší aktívny prvok sa nachádza v spodnej časti tesne pred motorom. Ide o unikátnu karbónovú časť, ktorá zabezpečuje tzv. Venturiho efekt – v závislosti od rýchlosti a zvoleného jazdného režimu sa prvok automaticky znižuje, čím prisáva vozidlo k zemi a znižuje vztlak na prednej náprave.
V neposlednom rade netreba zabúdať ani na zadné krídlo. Opäť budú na výber dve verzie, a teda buď výsuvné krídlo z veka batožinového priestoru (5 polôh v závislosti od rýchlosti), alebo fixne ukotvené krídlo. Žiaľ, aj v tomto prípade musíme konštatovať, že novinka nabrala na váhe – s udávanou hmotnosťou 1 895 kg ide o nárast o približne 300 kilogramov, pod čo sa podpísali väčšie rozmery, 2+2 interiér a v neposlednom rade pohon 4Matic+. Cenové relácie zatiaľ nepoznáme.