O pohon sa postarajú výlučne 4-valcové motory, ktoré budú k dispozícii v závislosti od trhu v rôznych konfiguráciách.
Toyota Land Cruiser je pojem, ktorý má v segmente vozidiel typu off-road nezastupiteľné miesto. Na európskom trhu síce tento model pôsobí, avšak len v jednej z podôb inak vskutku širokého portfólia. U nás predávaný Land Cruiser totiž zastupuje vyhotovenie pod kódovým označením J150, zatiaľ čo väčší model J300 na starom kontinente oficiálne neponúkajú. Teraz však Toyota predstavuje úplne nový Land Cruiser (J250), ktorý toho má veľa spoločného práve s 300-kou, no prichádza ako nástupca doterajšej generácie 150-ky. Vsádza pritom na veľmi atraktívny retrodizajn.
Nový Land Cruiser stojí na platforme GA-F, ktorú zdieľa s väčšou 300-kou a súčasne aj luxusnejším vyhotovením GX od Lexusu. Snahou vývojárov bolo sa opätovne prinavrátiť ku konceptu robustného terénneho vozidla, o čom svedčí medzigeneračne až o 50 % vyššia torzná tuhosť podvozkového rámu, pričom celková tuhosť vrátane karosérie má byť vyššia o 30 %. Zásadnými zmenami prešli aj kľúčové technické komponenty – úplnou novinkou je totiž odpojiteľný predný stabilizátor či elektronický posilňovač riadenia. Výsledkom má byť lepšia kontrola nad riadením, väčší cit v riadení či lepší komfort a ovládateľnosť na bežných cestách.
Land Cruiser navyše citeľne nabral na rozmeroch, veď nová generácia je o približne až 10 centimetrov dlhšia (4 925 mm) a širšia (1 980 mm), rázvor náprav má pritom identický so sériou J300. Celkovú robustnosť umocňujú aj tvary karosérie, ktorými Toyota súčasne odkazuje aj na minulosť. Zaujímavosťou je, že v ponuke budú dva typy predných full-LED svetlometov – okrúhle s retrodizajnom, zatiaľ čo podlhovasté navodzujú modernejší dojem. Tak pôsobí aj vnútrajšok, kde dominujú dva širokouhlé displeje, na výber pritom bude 5- aj 7-miestna konfigurácia interiéru.
O pohon novej generácie sa postarajú výlučne 4-valcové agregáty, ktoré budú k dispozícii v závislosti od trhu. V Európe sa musíme uskromniť s jedinou možnosťou a tou je 2,8-litrový turbodiesel, ktorý bude neskôr na výber aj v mild-hybridnej konfigurácii. Zvyšok sveta môže počítať s dvojicou benzínových štvorvalcov, pričom najvýkonnejšiu alternatívu zastúpi full-hybridné vyhotovenie jedného z nich. Samozrejmosťou je pohon všetkých štyroch kolies.
- 2TR-FE – 2.7 R4 benzín, 120 kW/163 k a 246 Nm, 6-st. automat
- 1GD-FTV – 2.8 R4 diesel, 150 kW/204 k a 500 Nm, 8-st. automat
- T24A-FTS – 2.4 R4 benzín, 206 kW/280 k a 430 Nm, 8-st. automat
-
T24A-FTS – 2.4 R4 hybrid, 243 kW/330 k a 630 Nm, 8-st. automat