Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Čítaš poslednú stranu článku:
Nahnevaný Sajfa o Austrian Airlines: Na letisku nám rozdelili miesta, lebo bolo lietadlo preplnené. Čo na to hovorí stevard?

Dá sa podobným situáciám vyhnúť? 

Milan ďalej vo videu vysvetľuje, že ideálnym spôsobom, ako predísť tomu, že ťa nechajú stáť na letisku pre plné lietadlo, je včasný online check-in. „Nastavte si budík. Väčšina leteckých spoločností to má 24 hodín pred odletom a overbooking sa stáva najmä počas letných mesiacov, keď štatisticky cestuje najviac ľudí,“ dodáva Milan. 

Odporúčané
Slovák Pali pracuje v holandskom coffeshope: Rozpočet na život tu nie je sranda, Slovákom sa snažím trochu vyhýbať (Rozhovor) Slovák Pali pracuje v holandskom coffeshope: Rozpočet na život tu nie je sranda, Slovákom sa snažím trochu vyhýbať (Rozhovor) 25. októbra 2024 o 12:30

Na názor sme sa v Refresheri opýtali aj Marcela, ktorý pracoval ako stevard pre Austrian Airlines. „Väčšina aerolínií vrátane Austrian počíta s tým, že sa k odletu nedostavia všetci cestujúci, preto predávajú viac leteniek, ako je kapacita lietadla. Nie vždy táto stratégia vyjde. Pokiaľ letíte v economy, môžu vám odoprieť vstup do lietadla, v prípade business budete presadení do economy,“ vysvetľuje Marcel. 

Bývalý stevard tiež hovorí o tom, že často hrá rolu aj takzvaný frequent flyer status (vernostný program danej aerolínie, pozn. red.). Čím vyšší status cestujúci má, tým je podľa Marcela menšia šanca, že sa dostane do takejto situácie. 

„Overbooking vždy rieši pozemný personál a nečudoval by som sa, keby v dnešnej automatizovanej dobe cestujúcich bez statusu naozaj vyberal nejaký algoritmus. Z pohľadu stevarda mi však pripadá neprípustné roztrhnúť rodinu do dvoch tried a úplne chápem ich hnev. S rovnakou situáciou som sa ako stevard stretol pri lete z Viedne na ostrov Malorka, kde som situáciu tak isto riešil so slovenskou rodinou,“ hovorí Marcel. Na záver dodáva, že riešiť takýto problém na palube je už neskoro, keďže personál v lietadle nemá prístup ku kompenzačným schémam spoločnosti.

Čítaj na predchádzajúcej strane
Dočítal si celý článok
Strana 2 z 2
Domov
Zdieľať
Diskusia