Ako sa darí filmom v kinách po posledných hollywoodskych prepadákoch? Barbie a Oppenheimer zbierajú desiatky miliónov.
Barbie v kinách po celom svete zarobila už 744,5 milióna dolárov. Komédia režisérky Grety Gerwig týmto tempom s najvyššou pravdepodobnosťou dosiahne miliardu dolárov zarobených v kinách už v najbližších týždňoch.
Snímka je najnavštevovanejšou v 57 krajinách a kraľuje aj v USA a Kanade. Na domácej, americkej pôde zarobili Margot Robbie a Ryan Gosling už 351 miliónov dolárov, zatiaľ čo zvyšok sveta prisypal ďalších 393,5 milióna dolárov.
Snímka pred týždňom v pondelok pokorila aj rekord snímky The Dark Knight. Tá v USA a v Kanade zarobila v prvý pondelok po premiére 24,6 milióna dolárov. Barbie sa podarilo zarobiť 26 miliónov dolárov, čo sa v pondelok po premiérovom víkende žiadnemu inému filmu štúdia Warner Bros. nepodarilo.
Skvelo si vedie aj Nolanov Oppenheimer. V zahraničí má desať dní po premiére lepšie tržby než jeho predošlé filmy, ako napríklad Tenet, Dunkirk, Interstellar či The Dark Knight Rises. Celosvetovo má snímka na konte 400 miliónov dolárov, čo je po dvoch týždňoch na trojhodinovú konverzačnú drámu veľmi dobrý výsledok.
Barbie a Oppenheimer medzi sebou akoby zomleli novinku od štúdia Disney. Strašidelný dom (Haunted Mansion), ktorý v Disney nakrútili podľa ich atrakcií v zábavných parkoch Disneyland, mal slabé recenzie od kritikov aj divákov. Snímka mala neuveriteľný rozpočet 150 miliónov dolárov (Oppenheimer stál napríklad 100 miliónov). Film Haunted Mansion zarobil celosvetovo 33,3 milióna dolárov, takže ide o kasový prepadák.
Nadvláda Barbenheimera v kinách negatívna ovplyvnila aj tržby Mission: Impossible – Dead Reckoning Part 1. Tom Cruise a jeho agent Ethan Hunt doteraz zarobili 450 miliónov dolárov celosvetovo a hrozí, že akčný blockbuster v populárnej sérii nakoniec bude mať menšie tržby ako Oppenheimer, čo bolo pre mnohých divákov ešte pred niekoľkými týždňami nepredstaviteľné.
Samotné tržby nie sú až takým veľkým sklamaním, ale rozpočet snímky sa nafúkol na 300 miliónov dolárov (ďalších minimálne 100 miliónov minulo štúdio Paramount na jej propagáciu). Keďže štúdiá dostávajú len istú časť z tržieb (niečo ide prevádzkovateľom kín), film pravdepodobne musí zarobiť ešte veľa peňazí, aby bol pre štúdio ziskový.