Bohema vďaka využitiu uhlíkových vlákien váži len 982 kilogramov.
Česká značka Praga Cars, ktorej korene siahajú aj na Slovensko, je posledné roky známa výrobou okruhových špecialít, o čom svedčí najmä ich model R1. Najnovšie predstavili nový model Bohema, ktorý už môžeme pokojne zaradiť medzi hyperšporty. Výrobca ho špecifikuje trojicou slov – ľahkosť, karbón a benzín. Bohema totiž vďaka využitiu uhlíkových vlákien váži len 982 kilogramov, o pohon sa pritom stará konvenčný motor bez akejkoľvek elektrifikácie.
Základnom auta je karbónový monokok, ktorý obopínajú karbónové panely karosérie a nezávislé zavesenie kolies, ktoré je tiež z uhlíkových komponentov. Karosériu navrhol slovenský dizajnér a konštruktér Juraj Mitro. Vyladili ju v aerodynamickom tuneli. Aj napriek tomu, že Bohema nemá samostatné zadné krídlo, ale rozmerný spojler, ktorý integrovali do časti karosérie, pri rýchlosti 250 km/h dokáže generovať prítlak cez 900 kilogramov.
Hyperšport je postavený na 18" diskoch vpredu a 19" vzadu, obuté má pneumatiky Pirelli Trofeo R. O brzdenie sa stará karbón-keramická brzdová sústava s 380-milimetrovými kotúčmi a 6-piesťovými strmeňmi. Pred zadnou nápravou je umiestnený benzínový a dvakrát preplňovaný šesťvalec. Motor 3.8 V6 pochádza od značky Nissan a poháňa slávny Nissan GT-R. Práve Praga je údajne prvá značka, ktorej Nissan udelil povolenie používať túto jednotku s možnosťou dodatočných úprav.
Úpravy má na starosti firma Litchfield Engineering. Maximálny výkon auta je 522 kW/710 koní, krútiaci moment je 725 Nm. O prenos sily výhradne na zadnú nápravu sa stará sekvenčná prevodovka od firmy Hewland. Maximálna rýchlosť presahuje magickú hranicu 300 km/h, zaujímavé je aj to, že Praga Bohema disponuje cestnou homologizáciou. Okrem okruhového vyžitia tak môže aj toto unikátne auto legálne navštíviť verejné komunikácie.
Zodpovedá tomu aj interiér, ktorý je síce prísne navrhnutý na okruhové šantenie, no má byť výborné odhlučnený, disponuje klimatizáciou či držiakom na mobil pre potreby navigácie. Za výklopnými dverami sa dokonca po stranách karosérie nachádzajú dva odkladacie boxy na batožinu.
To, že ide o špičkové auto svetovej úrovne, naznačujú nielen parametre, ale aj osobnosti, ktoré za modelom Bohema stoja. Pod ladenie samotnej techniky sa podpísal slávny pretekár Ben Collins, ktorý sa do širšieho povedomia dostal vďaka seriálu Top Gear, kde vystupoval ako Stig. Ambasádorom značky Praga Cars je sám Romain Grosjean, ktorý dokonca novú Pragu testoval priamo na Slovakia Ringu. Práve bývalý pilot F1 mal pritom stáť za zrodom myšlienky postaviť hyperšport tohto kalibru.
Praga plánuje spustiť výrobu v roku 2023, a to na štyri roky. Ročne má ísť o 20-kusovú produkciu, každý z vyrobených exemplárov má stáť minimálne 1,28 milióna € bez dane.