Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
🥳 Vyhraj dovolenku v Ománe vďaka predplatnému Refresher+ 🌴
18. novembra 2022 o 18:30
Čas čítania 1:12
Martin Mičuda

Nová Toyota Prius má solárne panely na streche. Priekopník medzi hybridmi prichádza v 5. generácii

Nová Toyota Prius má solárne panely na streche. Priekopník medzi hybridmi prichádza v 5. generácii
Zdroj: Toyota
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY TOYOTA
Uložiť Uložené

Prekvapivé je, že do Európy sa Prius nepozrie v hybridnom, ale „len“ v plug-in hybridnom vyhotovení.

Výrobca predstavil Prius v novom šate, ktorý viac zapadá do súčasného portfólia značky. Na prvý pohľad vidno, že zohľadňuje aerodynamické nároky – tradične klinovitý tvar karosérie vrcholí až nad zadným párom dverí a dopĺňajú ho čisté až hladké plochy.

Odporúčané
Po teste novej Fabie Monte Carlo sme milo prekvapení, na akú úroveň Škoda posunula obľúbený model Po teste novej Fabie Monte Carlo sme milo prekvapení, na akú úroveň Škoda posunula obľúbený model 24. októbra 2022 o 14:30

Prius je medzigeneračne síce širší o 22 milimetrov, no zároveň prekvapivo nižší o 50 a aj kratší o 46 milimetrov, stojí však až na 19" diskoch. Na oboch koncoch pozorujeme prepracovanú grafiku LED svetiel s krajším dizajnom než doteraz. Kokpit je rozdelený do viacerých častí – centrum palubovky tvorí vyše 12" vystupujúca obrazovka, zatiaľ čo druhá s veľkosťou 7" je ďaleko za volantom ako digitálne budíky. Tie majú byť v lepšom zornom uhle vodiča. Toyota navyše ostáva verná fyzickým tlačidlám, či na volante alebo na paneli ventilácie.

Toyota, Prius,
Zdroj: Toyota

Samozrejmosťou má byť využitie kvalitných materiálov, náladové osvetlenie súčasne úzko spolupracuje s asistenčnými systémami – pri nebezpečí formou blikania upozorňuje posádku. Vzhľadom na technickú stránku stojí nový Prius na platforme GA-C, vďaka ktorej je novinka ľahšia, pevnejšia a poskytuje lepšiu architektúru pre elektrickú sústavu. Do Európy Prius nepríde v hybridnom, ale „len“ v plug-in hybridnom vyhotovení.

Odporúčané
Vyskúšali sme úplne nový Volkswagen Golf. Aká je jeho 8. generácia? Vyskúšali sme úplne nový Volkswagen Golf. Aká je jeho 8. generácia? 29. augusta 2020 o 15:32

Jeho základom je 2-litrový benzínový motor s výkonom 111 kW/151 koní, ktorý spolupracuje s predným elektromotorom so silou ďalších 120 kW/163 koní. Celkový systémový výkon je na úrovni 164 kW/223 koní, čo je takmer raz toľko, ako to bolo doteraz. Aj vďaka tomu je Prius oveľa svižnejší – z 0 na 100 km/h dokáže verzia PHEV akcelerovať len za 6,7 sekundy. 

Zdrojom energie je akumulátor s kapacitou 13,6 kWh. Presný údaj o čisto elektrickom dojazde Toyota zatiaľ neuvádza, hovorí však o medzigeneračnom zlepšení o 50 percent. Zaujímavosťou je, že v rámci príplatkovej výbavy môže zákazník siahnuť po streche zo solárnych panelov. Vďaka ich energii je možné údajne ročne absolvovať až 1 250 kilometrov. Novinka sa do Európy dostane na jar, cenu zatiaľ nepoznáme.

Toyota, Prius,Toyota, Prius,Toyota, Prius,Toyota, Prius,
Zobraziť galériu
(5)
Domov
Zdieľať
Diskusia