Prekvapivé je, že do Európy sa Prius nepozrie v hybridnom, ale „len“ v plug-in hybridnom vyhotovení.
Výrobca predstavil Prius v novom šate, ktorý viac zapadá do súčasného portfólia značky. Na prvý pohľad vidno, že zohľadňuje aerodynamické nároky – tradične klinovitý tvar karosérie vrcholí až nad zadným párom dverí a dopĺňajú ho čisté až hladké plochy.
Prius je medzigeneračne síce širší o 22 milimetrov, no zároveň prekvapivo nižší o 50 a aj kratší o 46 milimetrov, stojí však až na 19" diskoch. Na oboch koncoch pozorujeme prepracovanú grafiku LED svetiel s krajším dizajnom než doteraz. Kokpit je rozdelený do viacerých častí – centrum palubovky tvorí vyše 12" vystupujúca obrazovka, zatiaľ čo druhá s veľkosťou 7" je ďaleko za volantom ako digitálne budíky. Tie majú byť v lepšom zornom uhle vodiča. Toyota navyše ostáva verná fyzickým tlačidlám, či na volante alebo na paneli ventilácie.
Samozrejmosťou má byť využitie kvalitných materiálov, náladové osvetlenie súčasne úzko spolupracuje s asistenčnými systémami – pri nebezpečí formou blikania upozorňuje posádku. Vzhľadom na technickú stránku stojí nový Prius na platforme GA-C, vďaka ktorej je novinka ľahšia, pevnejšia a poskytuje lepšiu architektúru pre elektrickú sústavu. Do Európy Prius nepríde v hybridnom, ale „len“ v plug-in hybridnom vyhotovení.
Jeho základom je 2-litrový benzínový motor s výkonom 111 kW/151 koní, ktorý spolupracuje s predným elektromotorom so silou ďalších 120 kW/163 koní. Celkový systémový výkon je na úrovni 164 kW/223 koní, čo je takmer raz toľko, ako to bolo doteraz. Aj vďaka tomu je Prius oveľa svižnejší – z 0 na 100 km/h dokáže verzia PHEV akcelerovať len za 6,7 sekundy.
Zdrojom energie je akumulátor s kapacitou 13,6 kWh. Presný údaj o čisto elektrickom dojazde Toyota zatiaľ neuvádza, hovorí však o medzigeneračnom zlepšení o 50 percent. Zaujímavosťou je, že v rámci príplatkovej výbavy môže zákazník siahnuť po streche zo solárnych panelov. Vďaka ich energii je možné údajne ročne absolvovať až 1 250 kilometrov. Novinka sa do Európy dostane na jar, cenu zatiaľ nepoznáme.