Prinášame ti náš pohľad na novú Fabiu vo vyhotovení Monte Carlo s motorom 1.5 TSI pod kapotou.
Škoda Fabia. Tak sa volá automobil, ktorý si netreba vôbec predstavovať, lebo ho dozaista každý z nás veľmi dobre pozná. Ostatne, ide dlhodobo o najpredávanejšie osobné vozidlo na našom trhu.
Na českého zástupcu segmentu malých áut sa však ľudia zvyknú pozerať s dešpektom, prípadne si z neho uťahovať. My sme však dostali možnosť vyskúšať si úplne novú, v poradí už 4. generáciu v atraktívnom vyhotovení Monte Carlo a nestačili sme sa diviť nielen tomu, ako Fabia za tie roky dospela, ale predovšetkým tomu, ako môže byť taká dobrá.
Kus atraktívneho dospelého auta
Hneď na úvod by sa patrilo povedať, že Fabia medzigeneračne citeľne vyrástla – s dĺžkou až 4 108 milimetrov je až o 11 centimetrov dlhšia, presiahla tak magickú 4-metrovú hranicu. Môže za to najmä dlhší rázvor náprav (+94 mm), čo pocítia najmä cestujúci vzadu.
Navyše tým, že na šírku je novinka širšia o 48 mm a na výšku nižšia o 7 mm, naživo pôsobí aj značne dynamickejším dojmom. Škoda je tak jednou zo značiek, ktoré zástupcov tohto segmentu neustále zväčšujú. Na porovnanie, taká Toyota Yaris je o takmer 17 cm (!) kratšia, čo už je rozdiel pomaly jednej triedy.
Už na prvý pohľad tak Fabia vystupuje citeľne dospelejším a plnohodnotnejším dojmom. My sme mali tú česť a do rúk sa nám dostal kúsok, ktorý reprezentuje prakticky to najlepšie, čo tento modelový rad ponúka.
Verzia Monte Carlo je príkladom toho, že dizajnový jazyk značky Škoda patrí medzi tie najpríťažlivejšie. Exteriér je zabalený do prenikavej červenej metalízy Velvet. Pribudli tradičné čierne prvky – strecha, A-stĺpik, maska, dodatočný predný splitter a po novom aj centrálne umiestnený nápis Škoda vzadu a označenie Fabia.
Čerešničkou na torte sú dvojfarebné, až 18" disky kolies Libra. Prísne tvarované full-LED svetlomety síce nedisponujú Matrix-LED technológiou, ich svetelný účinok je však výborný a vyzdvihujeme aj povestne efektný český krištáľ, ktorý je už neodmysliteľnou súčasťou grafiky svetiel.
Tradičné čierne doplnky dodávajúce športovejší Monte Carlo temperament početnejšie zastúpeným hranám svedčia a svoje robia aj lišty v spodnej časti karosérie, ktoré zakončuje naznačený difúzor.
Vzadu si svoju premiéru „odkrúcajú“ prvýkrát použité horizontálne orientované svetlá, ktoré tiež pridávajú na optickej šírke. Kufor má o 50 litrov viac, teda 380. Osobne pritom oceňujeme množstvo povestných Simply Clever riešení – šikovný organizér v kufri, škrabka na ľad v palivovom viečku, praktický lievik na dolievanie kvapaliny do ostrekovačov či kôš a dáždnik vo dverách.
Práve fakt, že Škoda neservíruje efektný vizuál na úkor praktickosti, nám veľmi imponuje. O to viac v dobe, keď je trendom robiť veci len na efekt a obdobne chytré riešenia nemajú ani prémiové modely za státisíce, no Fabia áno.