Balenciaga mala na Twitteri viac ako 950-tisíc sledovateľov.
Módny dom Balenciaga si na Twitteri odstránil svoj účet, na ktorom mal viac ako 950-tisíc sledovateľov. Ako uvádza portál Business of Fashion, ide tak o prvú módnu značku, ktorá túto doteraz úspešnú platformu opustila pre jej nového majiteľa Elona Muska.
Niektoré spoločnosti a používatelia Twitteru vyjadrili obavy z Muskových plánov na hromadné prepúšťanie zamestnancov. Kameňom úrazu má byť aj plánovaná striedmosť kontrolovania obsahu na platforme, čo môže viesť k šíreniu nenávistných prejavov a dezinformácií.
Balenciaga tak ide v šľapajach veľkých korporátnych firiem ako General Mortors a Dyson, ktoré na sociálnej sieti pozastavili svoje reklamné kampane. Po Muskovom odkúpení spoločnosti platformu opustila aj známa topmodelka Gigi Hadid, ktorá ju označila za centrum nenávisti.
Napriek tomu, že význam platformy Twitter pre módny priemysel v posledných rokoch klesol, pre módny dom Balenciaga predstavoval značne silný priestor na reklamu a marketing.
Kreatívny riaditeľ Demna Gvasalia tam niekoľkokrát rozprúdil konverzáciu o kontroverzných modeloch zo svojej dielne, medzi ktoré patrí aj vrece na odpad ako kabelka či modely Crocs za 950 dolárov.