Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Tento článok je PR správa spoločnosti Coca-Cola. 
25. októbra 2022, 9:30
Čas čítania 1:59
Sponzorovaný obsah

Sprite už v zelenej fľaši nekúpiš. Coca-Cola zavádza zmeny, vďaka ktorým budú ich obaly ekologickejšie

ZAUJÍMAVOSTI COCA-COLA EKOLÓGIA
Uložiť Uložené

Coca-Cola má za cieľ 100 % recyklovateľné obaly. Čo pre to plánujú urobiť?

Sprite sa po novom plní do čírych fliaš, pôvodná zelená farba fľaše je minulosťou. Sprite sa tak pripojil k ďalším značkám Coca-Coly, ktoré sa už v čírych fľašiach predávajú – Coca-Cola, Coca-Cola Zero a Fanta. Spoločnosť sa tak rozhodla kvôli tomu, že číre fľaše majú v porovnaní s farebnými fľašami širšie využitie v rámci recyklácie.

Obľúbený nápoj Sprite je charakteristický príchuťou limetky a citrónu, čo podčiarkoval aj vizuál fľaše, ktorá bola donedávna zelená. Toto spojenie už však neplatí a zelenú farbu nahradila farba číra, rovnako ako je to pri ostatných ikonických nápojoch od spoločnosti Coca-Cola. Dôvod zmeny je úplne prozaický – zlepšenie recyklovateľnosti obalu.

„Tento krok je v súlade s našou dlhodobou stratégiou World Without Waste. Odobraním pôvodnej zelenej farby z plastového obalu zvyšujeme kvalitu recyklovateľného materiálu. Nové číre fľaše Spritu tak majú v rámci recyklácie univerzálnejšie použitie,“ vysvetľuje Veronika Němcová, riaditeľka komunikácie, vzťahov s verejnosťou a udržateľnosti spoločnosti Coca-Cola ČR/SR.

coca cola
Zdroj: Coca-Cola

Coca-Cola podniká ďalšie kroky k vytváraniu ekologickejších obalov 

Ďalšou novinkou, ktorú v priebehu tohto roka skupina Coca-Cola na slovenskom trhu zaviedla, je kartónový držiak plechoviek, tzv. Keelclip™, ktorý plnohodnotne nahrádza doteraz používané plastové fólie. Funguje na jednoduchom princípe skladacieho mechanizmu, pomocou ktorého je možné uchytiť 4 až 8 plechoviek naraz.

Jednoduchšia je aj následná manipulácia pre zákazníka, ktorý môže veľmi ľahko odňať jednotlivé plechovky s nápojom z držiaka. „Ročne táto inovácia ušetrí na českom a slovenskom trhu až 35 ton plastov. Kartónový držiak Keelclip™ v sebe spája množstvo výhod, ide o ekologický, praktický, úplne recyklovateľný a biorozložiteľný obal,“ dodáva Michal Dyttert, riaditeľ vonkajších vzťahov a udržateľnosti Coca-Coly HBC Česko a Slovensko.

coca cola
Zdroj: Coca-Cola

Keelclip™ bude fóliu na nápojoch v plechovkách nahrádzať postupne v priebehu tohto roka. Pôvodné balenie so zmršťovanou fóliou sa postupne prestane vyrábať. V novom kartónovom obale mohli začať zákazníci nakupovať Coca-Colu a ďalej aj multipacky Coca-Coly Zero, Fanty, Spritu a Kinley priebežne od apríla tohto roku.

Prechod na tento udržateľný obal je ďalším krokom ambicióznej environmentálnej stratégie skupiny Coca-Cola „World Without Waste“. Jej súčasťou je dosiahnutie stopercentnej recyklovateľnosti svojich nápojových obalov, čo sa na slovenskom i európskom trhu spoločnosti Coca-Cola HBC už podarilo splniť. Do roku 2025 plánuje skupina Coca-Cola v krajinách Európskej únie zvýšiť pomer recyklovaného PET materiálu vo svojich fľašiach až na 50 percent. Do roku 2030 chce skupina vytriediť a zrecyklovať rovnaké množstvo nápojových obalov, aké uvedie na trh. Dôležitým krokom k naplneniu tohto cieľa je zavedenie povinného zálohového systému na PET fľaše a plechovky, ktorý bol v tomto roku spustený na Slovensku, a spoločnosť Coca-Cola HBC podobný systém presadzuje aj v Česku. Sľubuje si od toho výrazné zvýšenie recyklácie nápojových obalov, primárne na výrobu nových PET fliaš a plechoviek.

„Chceme sa inšpirovať v iných krajinách, kde už zálohové systémy fungujú a dosahujú okolo 90 percent zberu nápojových obalov. Zálohový systém na Slovensku výrazne podporuje cirkuláciu obalov. Výrobcovia môžu vyzbieraný materiál použiť na výrobu nových fliaš alebo plechoviek, čím sa ušetrí množstvo základných surovín, CO2 a energie,“ vysvetľuje Michal Dyttert. Do roku 2040 plánuje mať skupina Coca-Cola uhlíkovo neutrálne podnikanie v celom svojom hodnotovom reťazci.

coca cola
Zdroj: Coca-Cola
Domov
Zdieľať
Diskusia