Mercedes-AMG zmeral sily svojich dvoch najextrémnejších modelov.
Mercedes-AMG One je unikátny počin, ktorým nemecký výrobca statočne rozvíril vody hyperšportov. Technikom sa totiž podarilo dať do jeho útrob motor z F jednotky, čo, ako priznala samotná automobilka, so sebou prinieslo rad komplikácií – vypustiť na bežné cesty vozidlo s cestnou homologizáciou, no s technikou Formuly 1 je z konštrukčnej stránky obzvlášť v dnešnej dobe prísnych noriem doslova zázrak. Dlhoročné ladenie sa tak odzrkadlilo aj na produkcii – prototyp uzrel svetlo sveta už v roku 2017, no až tento rok sa začalo doručovanie prvých sériových exemplárov majiteľom.
Čakanie sa však oplatilo, lebo AMG One je extrémny výtvor, ktorý vie zaujať svojou dynamikou. Potvrdzuje to nové video, ktorým značka demonštruje prednosti hyperšportu. Na to jej poslúžil jej druhý, nemej zaujímavý klenot, AMG GT Black Series – najrýchlejšie sériovo vyrábané auto na Nürburgringu. Obe autá si zmerali sily v pretekoch na 1000 metrov, a hoci bol víťaz vopred jasný, je zaujímavé sledovať, s akou ľahkosťou vie hyperšport naberať rýchlosť.
Môže za to úchvatná technika pod kapotou, treba však podotknúť, že síce AMG GT Black Series ťahalo podľa očakávaní za kratší koniec, vo svojej triede patrí medzi úplnú špičku a jeho parametre takisto vyrážajú dych:
- AMG One – 1.6 V6 + 4 el., 1 064 koní, 0 – 100 km/h za 2,9 s, max 352 km/h
- AMG GT BS – 4.0 V8, 720 k, 0 – 100 km/h za 3,1 s, max 325 km/h
Súboj, ktorý dopadol v prospech AMG One, poukázal aj na zaujímavé údaje na cieľovej čiare – AMG One na nej dosahovalo rýchlosť až 315 km/h, zatiaľ čo AMG GT Black Series 270 km/h. Za volantom prvého menovaného bol profesionálny pretekár Nico Bastian, zatiaľ čo Black Series mal v rukách 5-násobný majster sveta v sérii DTM Bernd Schneider.