Kam zmizli všetky obočia?
Peroxidové, oholené, tenké, ozdobené kamienkami. Trend v obočí sa po viac ako dekáde mení. Vyzerá to tak nielen na mólach, ale aj na červenom koberci a nablýskaných fotkách influenceriek.
Naposledy sa s takmer neviditeľným obočím pochválila Kylie Jenner počas parížskeho týždňa módy. Na prehliadke značky Coperni spôsobilo jej obočie aspoň taký ošiaľ ako jej outfit.
Ďalšie fotky s novým obočím pridala, prirodzene, aj na svoj Instagram. Svoj nový look pritom ukázala len mesiac po tom, čo Kim Kardashian zahviezdila na titulke magazínu Interview rovnako s blonďavým obočím. S blond obočím sme dávnejšie už videli aj Kendall Jenner, čo znamená, že zvyšok influencerského klanu zrejme na trend naskočí už čoskoro.
Celebrity si však nemenia len farbu obočia: po viac ako desiatich rokoch pomyselného vládnutia hustých a definovaných obočí to vyzerá, že na trón zasadli znovu tenké, často po vyholení nanovo nakreslené obočie. Zdobia si ich kamienkami, obkresľujú farebnými linkami, pridávajú piercingy či iné ozdoby.
Husté, definované, prirodzené obočie? Nuda!
Definované, husté, do detailov vypracované obočie bolo silným trendom, ktorý dostal do povedomia aj viac žien inej rasy než bielej. Okrem toho počas uplynulej dekády „vybuchli“ značky zamerané na produkty na obočie, predovšetkým Anastasia Beverly Hills, ktorej dostupnejšie, no stále kvalitné verzie vyrába aj NYX či Maybelline. Mainstreamový úspech zaznamenali Maisie Williams, Cara Delevingne a ďalšie herečky, ktoré už nikto nenútil svoje prirodzené obočie meniť – práve naopak, všetci sa pokúšali „vyrašiť“ svoje vlastné.
Vo veľkom sa začali predávať séra na podporu rastu obočia a mihalníc. Inými slovami, zmenou trendu sa zmení aj nákupné správanie ľudí, do popredia sa dostanú úplne iné produkty a značky či tváre, ktoré doposiaľ žali slávu a úspech, sa budú musieť prispôsobiť novému trhu.
Husté obočie však ľudí už nudí, povedala známa mejkap artistka Erin Parsons pre Diet Prada. „Dokonalé instagramové obočie tu bolo už viac ako dekádu. Ak vymažeme niečo také určujúce, ako je obočie, vytvoríme si čisté plátno.“ Mnohé celebrity potom s týmto plátnom ďalej kreatívne pracujú, príkladom je aj Doja Cat. Tá už experimentovala aj s dohladka oholeným obočím, a na kožu si rada kreslí aj motívy, ktoré pôsobia „neprirodzene“. V priamom prenose si v lete oholila dokonca aj hlavu, ale aj bez tradičnej „korunky krásy“ vyzerá fantasticky. Jej kreativita má pred zaužívanými štandardmi krásy jednoducho prednosť, a tento postoj si osvojuje stále viac ľudí.
Podľa Parsons mejkap často využívajú na kreatívne vyjadrenie svojej osobnosti. „Ľudia používajú mejkap, aby vytvorili novú estetiku, s ktorou môžu vyniknúť.“ Práca s obočím už nie je o tom, čo urobiť pre to, aby si vyzerala čo najlepšie. Pointou je vyzerať svojsky a byť sama sebou. Výsledkom môže byť až mimozemsky pôsobiaca vizáž, na čo by ti však Doja Cat zrejme povedala „no a čo?“.
Maisie Williams ukázala svoje blond obočie počas parížskeho fashion weeku na prehliadke Givenchy. Na tej istej prehliadke pózovala na móle Gigi Hadid tiež so zosvetleným obočím. V Paríži na prehliadke Balenciaga sme mohli s novým trendom vidieť Bellu Hadid, a s hravým obočím sa v posledných mesiacoch pochválili aj Lizzo či Julia Fox. Pozri si výber fotiek s novými trendy obočiami v galérii nižšie, a ak si chceš pripomenúť virálne momenty zo svetových týždňov módy, klikni sem.