Výroba ikonického a v súčasnosti najväčšieho motora v sériovom automobile sa chýli ku koncu.
Nové trendy v automobilovom priemysle, ktoré súvisia s čoraz prísnejšími emisnými normami a ohláseným zákazom spaľovacích motorov, pomaly, ale isto doliehajú aj na výrobcov superšportových vozidiel.
Výnimkou nie je ani Bugatti, ktoré už dávnejšie naznačilo, že výroba ikonického a v súčasnosti najväčšieho motora v sériovom automobile sa chýli ku koncu. Najnovšie už vieme, že labuťou piesňou pre 8-litrový agregát W16 bude nový roadster s označením Mistral.
Hoci nie je žiadnym tajomstvom, že Mistral je de facto Chiron bez strechy, na pohľad to nie je zrejmé, pretože novinka sa pýši úplne novou, odlišnou karosériou. Bugatti tak tentoraz použilo iný recept než pri predchodcovi – model Veyron vznikol ako kupé aj roadster, pričom v oboch prípadoch sme boli svedkami identických tvarov, iné bolo len riešenie strechy.
V tomto prípade však príbuznosť s Chironom naznačí iba interiér, ktorý má Mistral takmer identický. Exteriér je inšpirovaný modelom Type 57 Roadster Grand Raid z minulosti, kombinuje však moderné prvky, čoho dôkazom je najmä špecifický svetelný LED podpis na oboch koncoch.
Samotný vzhľad pritom neplní len estetickú funkciu, je totiž aj funkčný. Jednotlivé časti karosérie prispievajú k zlepšeniu aerodynamiky, zatiaľ čo masívne predné otvory, vrátane masky v tvare podkovy, napomáhajú pri chladení motora. Práve ten je tým najväčším klenotom novinky – o pohon sa stará štyrikrát preplňovaný 8-litrový agregát W16, ktorý produkuje enormný výkon až 1 176 kW/1 600 koní. Motor pochádza z modelu Chiron Super Sport 300+, ktorý v roku 2019 s rýchlosťou 490,484 km/h stanovil nový svetový rekord.
Vzhľadom na to, že najrýchlejším vozidlom na svete bez strechy je Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse z roku 2013, keď dosiahol rýchlosť takmer 409 km/h, je veľmi pravdepodobné, že tento rekord sa pokúsi prekonať práve odhalený Mistral. Stane sa tak zrejme až v roku 2024, keď Bugatti počíta so spustením výroby a odovzdávaním prvých kusov zákazníkom.
Tých bude, mimochodom, len 99, pretože iba takýto počet exemplárov sa automobilka chystá vyrobiť. Každý z nich pritom stojí minimálne 5 miliónov eur bez dane. Ak by ťa táto suma vyrušovala, neboj, všetkých 99 kusov je už vypredaných.