Osemvalcové verzie tak dopĺňa ľahší štvorvalcový derivát.
Keď na jeseň minulého roka Mercedes-Benz predstavil úplne novú, v poradí 7. generáciu ikonického modelu SL, bolo to vskutku príjemným prekvapením. Predošlé správy totiž hovorili, že Nemci jednu zo svojich najväčších ikon vyradia z portfólia.
Napokon sa opak stal pravdou, ba čo viac, nová generácia Sport Leicht vznikne výhradne pod divíziou Mercedes-AMG a súčasne nahradí aj SLC, GT C a triedu S kabriolet. Veľkým prekvapením bola aj paleta motorizácií, ktorá počítala výhradne s osemvalcami ako SL 55 a SL 63.
V uplynulých hodinách sa k nim pridáva základné vyhotovenie, ktoré prichádza pod označením SL 43. Hoci pod číslom 43 sme boli doposiaľ zvyknutí na šesťvalcové motory, doba sa mení a s ňou aj motory.
Novinka totiž v základnej podobe získava len 2-litrový benzínový motor M139, čím sa slávne SL vracia ku koreňom, keďže kedysi ho poháňal práve štvorvalec. Motor M139 pochádza z modelov A 45 S a CLA 45 S, hrdí sa však jednou unikátnou technológiou priamo z monopostov formuly 1.
Nový základ v ponuke
2-litrový štvorvalec totiž spolupracuje so 48 V mild-hybridným systémom, ktorý disponuje nielen štartér generátorom, ale aj špeciálnym turbodúchadlom. To napája malý elektromotor, ktorý ho roztáča ešte skôr, ako to tradične robia výfukové plyny. Pretekárska technológia má zaručiť nielen nižšiu spotrebu a emisie, ale hlavne väčšiu výbušnosť, rýchlejší nástup sily a instantnejšie reakcie na vodičové pokyny. Síce ide len o štvorvalec, ale o nedostatku výkonu nemôže byť reč. V porovnaní s osemvalcami nejde o žiadny zásadný výkonnostný prepad:
- SL 43 – 280 kW/381k a 480 Nm, z 0 na 100 km/h za 4,9 s, maximálka 275 km/h,
- SL 55 – 350 kW/476 k a 700 Nm, z 0 na 100 km/h za 3,9 s, maximálka 295 km/h,
- SL 63 – 430 kW/585 k a 800 Nm, z 0 na 100 km/h za 3,6 s, maximálka 315 km/h.
Hybridná sústava vie následne sekundovať ešte dodatočnou silou 10 kW/14 koní. Aj najzákladnejšie SL tak dokáže akcelerovať na stovku len za 4,9 sekundy, maximálna rýchlosť je elektricky limitovaná na hodnote 275 km/h. Podotknúť pritom treba, že na rozdiel od verzií SL 55 a SL 63, základné SL 43 má pohon výhradne zadných kolies, na ktoré posiela silu 9-stupňová automatická prevodovka Speedshift MCT.
Na pohľad len nepatrné odlišnosti
Menší motor má zaručiť nižšiu váhu a lepšiu ovládateľnosť. Základné SL s váhou „len“ 1 810 kilogramov má upravené stabilizátory a decentne inak nastavené tlmiče podvozku AMG Ride Control.
Vecou voliteľnej výbavy je paket Dynamic Plus, ktorý tradične pridáva jazdný režim Race, elektronický samosvorný diferenciál a znižuje svetlú výšku o 10 milimetrov. Zákazník napokon môže siahnuť aj po riadenej zadnej náprave.
Z vizuálnej stránky sa nové SL 43 len veľmi minimálne odlišuje od osemvalcových verzií. Predný a zadný nárazník má decentne odlišné tvarovanie, azda najzásadnejšou zmenou sú preto iné koncovky výfuku – sú naďalej štyri a v zmysle tradícií nie sú hranaté, ale oválne. Štandardom sú 19" disky, v ponuke však nechýbajú ani 20 a 21" kolesá.
S odstupom času by sa ponúkané portfólio motorizácií malo rozšíriť aj o šesťvalcový variant, teda SL 53, o ňom však zatiaľ nepadli žiadne informácie. Cenové relácie nového SL 43 ešte zverejnené neboli.