Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
29. októbra 2021, 13:30
Čas čítania 2:06
Martin Mičuda

Úplne nový Mercedes-AMG SL má plátennú strechu, 2 + 2 interiér, pohon oboch náprav a motory V8

Úplne nový Mercedes-AMG SL má plátennú strechu, 2 + 2 interiér, pohon oboch náprav a motory V8
Zdroj: Daimler
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY MERCEDES-BENZ
Uložiť Uložené

Slávne SL uzrelo svetlo sveta v novodobej podobe.

Jeden z najslávnejších modelov značky Mercedes-Benz žije ďalej. Aj napriek tomu, že roadster SL to mal mať istý čas už spočítané, nemecká prémiová automobilka napokon urobila v portfóliu zmeny – 7. generácia ikonického modelu Sport Leicht napokon predsa len prichádza, avšak výhradne pod divíziou Mercedes-AMG, pričom súčasne nahrádza aj SLC, GT C a triedu S kabriolet. Všetky tieto tri modely bez striech už totiž v nových generáciách neprídu.

Odporúčané
Nový Golf GTI Clubsport je ako stvorený na slovenské cesty. Ohúril nás živelnosťou aj dynamikou Nový Golf GTI Clubsport je ako stvorený na slovenské cesty. Ohúril nás živelnosťou aj dynamikou 26. októbra 2021, 9:30

Tým, že nové SL nahrádza hneď niekoľko podobných modelov, s novou generáciou sa decentne mení aj samotná koncepcia. Vozidlo dostalo o čosi dlhší rázvor a kratšie previsy. Novinkou je aj usporiadanie interiéru 2 + 2, čo sú spolu s plátennou strechou najväčšie rozdiely od predošlej generácie R231.

Po vizuálnej stránke novinka najviac nadväzuje na AMG GT. Tvarom predných svetlometov (mimochodom, s technikou Digital Light) však odkazuje skôr na CLS. 

Mercedes-Benz, SL,
Zdroj: Daimler

Vzhľadom na to, že ide o plnohodnotný AMG model, štandardom je tzv. Panamericana Grill s vertikálnymi lamelami, agresívny nárazník s veľkými otvormi, 19 až 21" AMG disky a tradičná štvorica koncoviek výfuku vzadu.

Nová platforma divízie Mercedes-AMG má zaručiť maximálnu tuhosť karosérie, samotný tvar karosérie zas perfektnú aerodynamiku – koeficient aerodynamického odporu vzduchu má hodnotu 0,31, čo je medzi vozidlami bez strechy výborný údaj.

Domov
Zdieľať
Diskusia