Kolaborácia značiek Jeep a Fiat sa ešte prehlbuje.
Americký Jeep v uplynulých dňoch predstavil ďalší, v poradil už druhý facelift svojho najmenšieho modelu. Renegade, ktorý je prvým modelom značky v spolupráci s automobilkou Fiat, dostal ďalšie kozmetické vylepšenia, a to ako v exteriéri, tak v interiéri. Malý crossover má upravené nárazníky, užšiu prednú masku s vynovenou grafikou LED technológie či úplne nový volant.
Takmer súbežne s odhalením modernizovaného modelu Renegade Jeep informuje o úplne novej verzii e-Hybrid, ktorou reaguje na aktuálny trend čoraz masívnejšej elektrifikácie. Nie je teda prekvapením, že je určený najmä pre európsky trh. Hoci Jeep novú motorizáciu zatiaľ ukazuje na fotografiách v predfaceliftovej podobe, dá sa predpokladať, že na trh nové hybridné ústrojenstvo vstúpi rovno vo vynovenej verzii. V čom však tkvie pointa vyhotovenia e-Hybrid?
Nová motorizácia nezastupuje plug-in hybrid, ale klasický hybrid (full-hybrid). Ten síce zvládne aj čisto elektrickú jazdu, ale z dôvodu nízkeho výkonu sa tak bude diať len za veľmi špecifických podmienok, najmä pri manévrovaní v nízkych rýchlostiach (parkovanie a pod.). Motorom hybridnej technológie je úplne nový turbodúchadlom preplňovaný 1,5-litrový benzínový štvorvalec druhu Global Small Engine.
Preplňovaný štvorvalec skombinovaný s 48 V sieťou a malým elektromotorom dosahuje podpriemerný systémový výkon 97 kW/132 koní a 240 Nm, z toho 15 kW/20 koní a 55 Nm dodáva práve elektromotor. O sprevodovanie sa stará 7-stupňová automatická prevodovka, poháňané sú výhradne predné kolesá, čo je pri modeloch Jeep zriedkavé. Dôvodom je, že motor vyrába Fiat, ktorý ho chce použiť v modeloch 500X či koncernovom Tonale (Alfa Romeo).