V porovnaní s minuloročným decembrom sú respondenti v tomto roku optimistickejší, čo sa týka dosahu sviatkov na epidemickú situáciu.
Stretávanie so známymi a s príbuznými plánujú Slováci počas tohtoročných vianočných sviatkov obmedziť v menšej miere ako v minulom roku. Plánujú ho obmedziť častejšie zaočkovaní respondenti. A to aj napriek tomu, že v čase núdzového stavu a zákazu vychádzania platí zákaz zhromažďovania viac ako 6 osôb v domácnosti.
Najmenej sa počas Vianoc plánujú obmedzovať ľudia nezaočkovaní proti ochoreniu COVID-19. Vyplýva to z prieskumu Ako sa máte, Slovensko?
Stretávanie sa počas sviatkov plánujú výrazne menej často obmedziť respondenti, ktorí nie sú zaočkovaní a ani sa zaočkovať neplánujú (37,9 percenta). Naopak, 15,1 percenta zaočkovaných respondentov sa nebude obmedzovať v stretávaní so známymi a s príbuznými.
V porovnaní s minulým rokom sa respondenti menej často prikláňajú k obavám, že sviatky spôsobia nárast infikovaných. Obmedzovať sa v stretávaní vôbec neplánuje 22 percent respondentov, v minulom roku to bolo len 14 percent respondentov. Obmedziť stretávanie len na blízkych príbuzných plánuje 31,3 percenta, pred rokom to bolo 39,7 percenta.
Väčšina respondentov, a to takmer 67 percent, neplánuje pri vianočných návštevách zohľadniť, či sú známi a príbuzní zaočkovaní alebo nie. Obmedziť stretávanie len na zaočkovaných chce 19,9 percenta z tých, ktorí nebudú tráviť sviatky len s členmi svojej domácnosti.
Pred stretnutím sa plánuje dať otestovať 30,9 percenta z tých, ktorí nebudú tráviť sviatky len s členmi svojej domácnosti, čo je rovnaký podiel ako pred rokom.
V porovnaní s minuloročným decembrom sú respondenti v tomto roku optimistickejší, čo sa týka dosahu sviatkov na epidemickú situáciu. Až 38,5 percenta z nich sa prikláňa k názoru, že Vianoce situáciu s novým koronavírusom nezhoršia, a 27 percent očakáva zhoršenie situácie. O tom, že Vianoce epidemickú situáciu nezhoršia, sú tiež častejšie presvedčení voliči strany Smer-SD.
Prieskum sa uskutočnil od 10. do 14. decembra na vzorke 1 000 respondentov. Iniciovala ho prieskumná spoločnosť MNFORCE, komunikačná agentúra Seesame v spolupráci so Sociologickým ústavom Slovenskej akadémie vied (SAV) a s Ústavom výskumu sociálnej komunikácie SAV.