Nový výtvor renomovaného úpravcu nesie označenie RQ 800.
Audi RS Q8 sa teší veľkej obľube medzi tuningovými firmami, ktoré sa predbiehajú v úpravách najvýkonnejšieho SUV z Ingolstadtu.
Tentoraz sa opätovne o slovo hlási nemecký Manhart s patričným výkonnostným dopingom. Štvorlitrový benzínový osemvalec s pôvodným výkonom 441 kW/600 koní a 800 Nm si totiž po zásahoch polepšil až na úroveň 601 kW/818 koní, zatiaľ čo krútiaci moment vzrástol až na 1 050 Nm.
Za úpravami stojí nielen modifikovaná riadiaca jednotka, ale najmä nová dvojica turbodúchadiel, vymenené výfukové potrubie, karbónové sanie Eventuri či väčšie chladiče.
Zmenami prešli aj podvozkové komponenty (znížená svetlá výška až o 40 mm) vrátane tlmičov, no a zlepšenia na želanie sa týkajú aj brzdovej sústavy.
Rýchlostné parametre Manhart zatiaľ nezverejnil, je však jasné, že akceleráciu z 0 na 100 km/h zvládne tento 2,4-tonový kolos za kratší čas ako 3,8 sekundy, čo je časový údaj pri sériovom vyhotovení.
Majestátne SUV zároveň dostalo aj vizuálne vylepšenia, i keď v tomto prípade nie sme svedkami žiadnych extrémností. Manhart totiž osadil dobre známy exteriér len decentnými farebnými doplnkami – predný splitter dostal biely prvok, ktorý sa nachádza aj v oblasti masky, kde ho strieda červená farba. Červenú obruč dostali aj nové, až 24” čierne disky Classic Line. Tie obúvajú pneumatiky 295/30 vpredu a 355/25 vzadu.
Červené akcenty napokon našli svoje miesto aj vzadu a po stranách karosérie, kde pribudol aj voliteľný polep. Manhart spomína aj štvoricu 100-milimetrových koncoviek výfuku, ktoré môžu byť za príplatok karbónové, na oficiálnych fotografiách však vidno len „klasickú“ dvojicu koncoviek, aké poznáme zo sériového RS Q8. Jednotlivé vylepšenia si totiž zákazník môže ľubovoľne vyberať v rámci svojej individuálnej konfigurácie.