Druhý karosársky variant dopĺňa klasický hatchback.
Rok 2021 je pre nemeckú automobilku Opel veľmi významný, pretože na svet privádza 6. generáciu slávneho modelu Astra. Zatiaľ čo v júli nám značka predstavila klasický hatchback, v závere roka si pre nás pripravila praktickejší karosársky variant s tradičným dodatkom Sports Tourer.
Rovnako ako súrodenecký Peugeot 308, aj v tomto prípade dochádza k veľkostným zmenám aj v oblasti rázvoru – kombi s celkovou dĺžkou 4 642 milimetrov má až 2 732-milimetrový rázvor, čo je o takmer 6 cm viac než klasický hatchback.
Po vizuálnej stránke nejde o žiadne veľké prekvapenie, uznať však treba, že nová Astra aj v rodinnejšom balení vyzerá skvelo. Predovšetkým v dvojfarebnom vyhotovení opäť pekne vyznie zadný výrazný stĺpik, ani v tomto prípade pritom nechýbajú úzke koncové svetlomety.
Za vekom batožinového priestoru s nízkou hranou sa nachádza kufor s inteligentným dvojitým dnom a priestorom až 608 litrov. Po sklopení zadných sedadiel vznikne až 1 634 litrov. Nápis Astra je uprostred pod značkou, zatiaľ čo v strešnom spojleri je integrované brzdové svetlo vo vertikálnej polohe.
Samozrejme, poznávacou estetickou črtou je charakteristická čierna plochá maska Opel Vizor. V rámci príplatkovej výbavy je v rohoch osadená Matrix-LED reflektormi, teda technológiou Intelli-Lux, ktorú tvorí 84 svetelných prvkov na každej strane. V kokpite prevládajú uhladené tvary. Na štíte palubnej dosky Pure Panel sú dve 10" obrazovky. S týmto riešením sa z kokpitu vytráca množstvo fyzických ovládacích prvkov, ktoré nahrádza práve stredný dotykový displej.
Okrem toho, že zadné sedadlá sú delené v pomere 40 : 20 : 40, Opel upriamuje veľkú pozornosť na tie predné. Vyvíjal si ich totižto sám, ponúkajú nielen vyhrievanie, ale aj ventiláciu a masáž a zároveň sa vďaka svojej ergonómii pýšia certifikátom AGR. O pohodlie predných cestujúcich je tak veľkolepo postarané. Po motorickej stránke sa nič v porovnaní s hatchbackom nemení a o pohon výhradne predných kolies sa stará identická paleta agregátov:
- 1.2 benzín – 81 kW/110 koní a 205 Nm, 6-st. manuál
- 1.2 benzín – 96 kW/130 koní a 230 Nm, 6-st. manuál/8-st. automat
- 1.5 diesel – 96 kW/130 koní a 300 Nm, 6-st. manuál/8-st. automat
- 1.6 hybrid – 132 kW/180 koní a 360 Nm, 8-st. automat
- 1.6 hybrid – 162 kW/225 koní a 360 Nm, 8-st. automat