Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
13. júla 2021, 15:31
Čas čítania 1:29
Martin Mičuda

Opel Astra 6. generácie je realitou. Stavia na moderný dizajn a novú koncernovú techniku

Opel Astra 6. generácie je realitou. Stavia na moderný dizajn a novú koncernovú techniku
Zdroj: Opel
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY
Uložiť Uložené

Opel odhalil ďalšiu očakávanú automobilovú novinku tohto roku.

Opel Astra je jedným zo základných modelov nižšej strednej triedy a dopĺňa ho 6. generácia. Prvýkrát ho teraz vyrobil koncern Stellantis a pod kapotou je francúzska technika. Nová Astra je teda de facto prezlečený Peugeot 308, i keď na pohľad to nie je jasné.


Astra s kódovým označením L stavia na úplne nové dizajnové smerovanie, ktoré nastolil model Mokka. Jeho poznávacou estetickou črtou je charakteristická plochá maska Opel Vizor. V rámci príplatkovej výbavy je v rohoch osadená Matrix-LED reflektormi, teda technológiou Intelli-Lux, ktorú tvorí 84 svetelných prvkov na každej strane. Z profilu zaujme výrazne hranatý céčkový stĺpik, ktorý vyznie najmä pri voliteľnej dvojfarebnej konfigurácii exteriéru.

Opel, Astra
Zdroj: Opel


Vzadu sú po novom značne užšie hranaté svetlomety a niekoľko nových riešení. Nápis Astra je uprostred pod logom značky, zatiaľ čo v strešnom spojleri je integrované brzdové svetlo vo vertikálnej polohe. Zaujímavosťou je, že nová generácia meria 4 374 x 1 860 x 2 675 mm, medzigeneračne sa tak do dĺžky zväčšila len o 5 milimetrov, ale o citeľných 51 milimetrov narástla do šírky. 

Odporúčané
Nový Hyundai Tucson je na ceste neprehliadnuteľný, zisťovali sme však, aký je pod povrchom Nový Hyundai Tucson je na ceste neprehliadnuteľný, zisťovali sme však, aký je pod povrchom 10. júla 2021, 9:30

Radikálne sa zmenil aj interiér. Na štíte palubnej dosky Pure Panel sú dve 10" obrazovky. S týmto riešením sa z kokpitu vytráca množstvo fyzických ovládacích prvkov, ktoré nahrádza práve stredný dotykový displej. Ostré tvary a početne zastúpené hrany sa teda objavujú aj vnútri, kde novinka pôsobí podstatne modernejším dojmom než jej predchodca. 

Domov
Zdieľať
Diskusia