Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Pondelok 1. 3. 2021 meniny má Albín

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Tech - Autá
1
Martin Mičuda
21. január 2021, 16:38
Čas čítania: 1:34

Privítaj 4. najväčšiu automobilku na svete. Stellantis zoskupuje koncerny PSA a FCA

V novovznikajúcom podniku Stellantis skôr či neskôr príde na zredukovanie automobilových značiek.

Martin Mičuda
21. január 2021, 16:38
Čas čítania: 1:34
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok
Privítaj 4. najväčšiu automobilku na svete. Stellantis zoskupuje koncerny PSA a FCA
Zdroj: fcanorthamerica.com

Ak sleduješ automobilové dianie pozorne, iste ti ešte minulý rok neunikli zákulisné správy o tom, že sa schyľovalo k spojeniu dvoch obrovských automobilových koncernov. Už počas prvých dní roka 2021 schválili akcionári oboch podnikov vznik 4. najväčšieho výrobcu automobilov na svete, preto bolo jasné, že fúzia nadobudne platnosť čo nevidieť. Stalo sa tak práve v uplynulých dňoch, kedy spoločnosť Stellantis oficiálne oznámila svoj vznik.

 

Došlo teda k spojeniu taliansko-americkej skupiny FCA (Fiat Chrysler) a francúzskeho PSA (Peugeot Citroën). Hlavou novovzniknutého koncernu je doterajší riaditeľ PSA, Carlos Tavares. Odhaduje sa, že ročný predaj zlúčenej spoločnosti bude približne 8,1 milióna vozidiel. 

 

Môže za to najmä skutočnosť, že pod fúziu FCA a PSA spadá až 14 značiek – Abarth, Alfa Romeo, Dodge, Fiat, Jeep, Chrysler, Lancia, Maserati, RAM, DS, Citroën, Opel, Peugeot a Vauxhall.

NAČÍTAŤ ČLÁNOK BEZPLATNE
Predplať si REFRESHER+ a získaj ďalšie výhody

Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 1749 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.

VIAC O PREDPLATNOM
Kedykoľvek ho jednoducho zrušíš
Už od 2.99 € mesačne
S REFRESHER+ môžeš čitať aj tieto články
Oplatí sa ti investovať do kolagénových doplnkov? Opýtali sme sa odborníkov, ako si vybrať ten správny na bolesti či vráskyOplatí sa ti investovať do kolagénových doplnkov? Opýtali sme sa odborníkov, ako si vybrať ten správny na bolesti či vrásky
Nedeľný komentár: Kto píše Matovičovi statusy?Nedeľný komentár: Kto píše Matovičovi statusy?
Osťo: Česi vo veľkom bookujú raperov na leto, chcú zmluvy a platia zálohy, je to šialené (Rozhovor)Osťo: Česi vo veľkom bookujú raperov na leto, chcú zmluvy a platia zálohy, je to šialené (Rozhovor)
VIAC

 

Zdroj: https://media.fcanorthamerica.com/newsrelease.do?id=21863&mid=

 

Spoločnosť Stellantis má sídlo v Holandsku, pričom v uplynulých hodinách sa už začalo i obchodovať s jej akciami v Miláne, Paríži a New Yorku.

 

Plánovanú fúziu niekoľko mesiacov preverovala Európska komisia, schválili ju až v decembri 2020. Spojením chcú najmä zvýšiť efektívnosť výroby a celkovú flexibilnosť. Tá je totiž čoraz nevyhnutnejšia, pretože automobilový priemysel sa najmä pre masívnu elektrifikáciu mení čoraz rýchlejšie.

 

Už teraz ale vieme i to, že Stellantis so sebou skôr či neskôr prinesie svoje nevyhnutné obete. Až 14 značiek je jednoducho veľa, navyše niektoré z nich dlhodobo patria na odstrel – na starom kontinente ide jednoznačne o Lanciu s jedným obstarožným modelom, Alfu Romeo, ktorá sa posledné roky neúspešne snaží prinavrátiť niekdajšiu slávu, zatiaľ čo na americkej strane ide o Chrysler.

 

Ten by mal v roku 2025 osláviť svoje 100. výročie, podľa posledných správ sa ale zdá, že sa tohto jubilea už nemusí dožiť. Koncern FCA ako taký nie je v najlepšej kondícii a s tradičnou značkou Chrysler akoby už nepočítal.

 

 

Americký výrobca totiž v súčasnosti ponúka už len dva modely, aj to nie sú žiadne novinky. Skôr dožívajú a ťažšia zo svojho mena a histórie. Ide o sedan 300 a rodinné MPV Pacifica, ktorých predaje z roka na rok rapídne klesajú. O žiadnych relevantných novinkách či pripravovaných modeloch nevieme, imidž niekdajšej ikony tak upadá. 

 

Do úvahy prichádza možnosť, že FCA by využilo spojenie s PSA a v Amerike by sa pod logami značky Chrysler začali predávať modely jedného z francúzskych výrobcov. Nebolo by tomu tak po prvýkrát – Chrysler svojho času ponúkal model 300 v Európe ako Lanciu Thema či rodinný Voyager. Veľký úspech to ale neprinieslo. Otázne je, či by takýto krok dával zmysel, najmä v kontexte toho, že Peugeot netají ambíciu opäť expandovať v USA.

 

Zdroj: https://media.fcanorthamerica.com/image-gallery.do?method=view&imageGalleryId=1187&mid=29
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Pridaj sa k tým, ktorí nás podporili. Predplať si R+ VIAC
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.