The Order 1886 nám bol predstavený na minuloročnej E3. Nedávno sme videli prvý gameplay a ďalšie zábery, je teda čas na predstavenie next-gen hry, ktorá má priniesť technologický pokrok.
Keď bolo na minuloročnej E3 predstavené The Order 1886, steampunková TPS akcia zasadená do starého Londýna, ohúrená bola celá sála, ale aj internet. Bohužiaľ informačné embargo trvalo príliš dlho a o hre sme nevedeli prakticky nič. Nedávno ale skončilo a dostali sme nové obrázky, trailer, ale aj (dá sa povedať) nič nehovoriaci gameplay. Autori sľubujú technologickú revolúciu, detaily a engine, aký sme ešte nevideli, bude to teda pravda?
Pozrime sa pravde do oči, next-gen nie je zas taký next-gen, v aký sme všetci dúfali a očakávali, nakoniec vývojári už pri prvých tituloch hovoria o tom, že hardware nebude stačiť ani na 60FPS pri 1080p (ako nám to bolo vždy sľubované). The Order ale pôjde v 30 fps a ingame bude v širokouhlom rozlíšení 1920x800, údajne kvôli filmovému zážitku a efektu. Rečí ohľadom vyšťavenia konzoly na maximum sme sa dočkali dosť skoro, pripravte sa, že ich budete počúvať pri každej novej IP. Graficky sa teda hry neposunú až takým míľovým krokom. Najviac priestoru pre vylepšenia dostane hrateľnosť, dynamika hier a ich jednotlivé prvky, animácie, engine, samotná veľkosť hier a technické spracovanie, ktoré by malo napredovať ozaj veľmi rýchlo. Najmä na technickú stránku sa zamerali ľudia zo štúdia Ready at Dawn (pôvodne štúdio pre výrobu PSP hier). Tí si povedali, že privedú skutočne pokrokovú hru.
The Order 1886 nám má ukázať lineárny svet, ktorý je však postavený zo skutočných materiálov a častí. Textúry už nebudú mať pôvod len u obyčajnej fotografie, domy nebudú tvorené len tehlami, ale tehlami vyrobenými z cementu, drevený nábytok bude mať logicky menšiu hustotu aj tvrdosť ako betónové stavby a podľa toho sa bude aj fyzika v hre riadiť. Náboje prestrelia bez problémov akýkoľvek nábytok, no či prevŕtajú telá nepriateľov na druhej strane steny je už otázne, určite nie ak budete strieľať s low-level gun. Predmety nie len že realisticky vyzerajú, ale sa tak aj správajú. Majú vlastnosti ako elasticita, váha či deformovateľnosť. Pamätáte, keď Rockstar predstavoval fyziku pre GTA IV a vy ste žasli nad tým, ako postavy reagujú na okolitý svet a nástrahy? Niečo podobné nám má zaistiť The Order 1886, samozrejme, v oveľa väčšej kvalite.
Hra ponúkne len singleplayer, nedočkáme sa žiadneho co-op módu ani multiplayeru. Príbeh zachytí osudy 4 protagonistov vyznamenaných rytierskym rádom. Jedným zo štvorice bude skúsený Galahad a ďalším mladý Lafayette. O zvyšku a vlastne o postavách všeobecne toho veľa nevieme. Hra bude striktne lineárna, údajne sa na nej pracuje od roku 2010, no z predstavenia pre novinárov sme dostali vcelku rozporuplné správy. Autori majú na doladenie hry ešte kopu času, avšak boli zaznamenané veľké lagy, radikálne poklesy FPS či nedotiahnutá grafická, ako aj audio stránka.
Akýmsi spôsobom ospravedlnenia má byť práve fyzika, ktorá učaruje každému. Lomy svetla (žiadne dve slnká ala CoD) deštrukcia priestorov, reagovanie MPC na okolité prostredie, dokonalé animácie a realistické pohyby postáv vraj budú stačiť na to, aby sa hráči nechali uniesť hrou a ignorovali neprítomnosť open-worldu. Čo ma však neteší, je súbojový systém. V ňom budú dôležité otravné QTE (Qucik Time Event), čiže stlačenie toho a toho tlačidla, aby postava urobila to a to. Údajne sa ale nemá jednať o situáciu missclick = smrť, určite vám ale chyby nepomôžu k porážke protivníka.
V hre sa bude nachádzať kopa smrteľných zbraní, ako aj možností zabitia. Určite mnohých poteší možnosť sabotáže rôznych strojov či vozidiel, hoci hra vám napríklad neukáže, kam máte streliť, aby ste znefunkčnili motor. Nečakajte teda žiadne vodenie za ručičku. Medzi hernými mechanizmami by mali vynikať spomínané animácie pohybov, súbojov atď., no najmä cover systém, ktorý ponúkne viac možností. Na ukázanom gameplayi si môžete všimnúť, respektíve nevšimnúť HUD. Ten sa bude objavovať asi iba pri strieľaní, čo je ďalším plusom a detailom k zvýšenej náročnosti.
The Order 1886 vás zavedie do alternatívnej minulosti a dávneho boja ľudí proti monštrám. Tie sa začali objavovať okolo 7.-8. storočia, kedy sa začali u istých jedincov prejavovať genetické zmeny a tie neskôr vyústili k zmene na monštrá. Ľudia to nemali ľahké, častokrát prehrávali všetky súboje až kým sa do popredia nepostavili vojaci z elitného Rádu (The Order). Keď nejaký zahynul, na jeho miesto nastúpil nový člen a prebral si jeho meno. My sa budeme stretávať najmä so štvoricou Sir Galahad (naša, jediná hrateľná postava), Lady Ingraine, Marquis de Lafayette a Sir Percival. V 19. storočí je už ľudstvo takmer v bezpečí, no na obzore číha celkom nová hrozba.
The Order 1886 by mal vyjsť ešte v priebehu tohto roku a určite sa o ňom dozvieme na blížiacich sa herných výstavách ako GDC či E3. Ready at Dawn buduje novú značku, takže sa nemusíme báť, že z tohto prostredia dostaneme jedinú hru.