Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
26. mája 2021 o 13:29
Čas čítania 1:14
Martin Mičuda

Nové M4 Cabrio prichádza výlučne ako Competition s pohonom M xDrive a premiérovo s plátennou strechou

Nové M4 Cabrio prichádza výlučne ako Competition s pohonom M xDrive a premiérovo s plátennou strechou
Zdroj: BMW
TECH AUTOMOBILOVÉ NOVINKY BMW
Uložiť Uložené

Pre otvorený derivát bude k dispozícii výhradne vrcholná konfigurácia.

Po tom, ako nám BMW ukázalo vrcholné modely M3 a M4 kupé, sa na svetlo sveta práve predral tretí emkový karosársky variant strednej triedy – M4 Cabrio. Ešte predtým, ako si ho predstavíme, pripomeňme, že tentoraz to nie je posledná verzia do partie. BMW totiž už minulý rok potvrdilo, že súčasná generácia ikonického športiaka sa ukáže premiérovo aj ako M3 Touring. Kým nám ho však automobilka ukáže, pozrime sa na zúbky pekelnému kabrioletu.

Ako sa predpokladalo, po vizuálnej stránke nejde o žiadne prekvapenie. Nové M4 jednoducho prišlo o pevnú strechu, ktorú vystriedal sofistikovaný mechanizmus. Ten však po prvýkrát nepracuje s plechovou skladacou strechou, ale s plátenným riešením. Okrem samotného tvaru svetiel, spomínaného mechanizmu strechy a zadného veka batožinového priestoru nemá pritom M4 Cabrio žiadny iný spoločný panel karosérie s bežným štvorkovým kabrioletom. Plátenná strecha sa vyloží/založí v priebehu 18 sekúnd.

BMW, M4 Cabrio,
Zdroj: BMW

Po vzore M3 a M4 kupé sme opäť svedkami veľmi agresívnych línií. Môže za to nielen obrovská maska, ale aj veľké postranné otvory na nárazníkoch, prísne full-LED svetlá (voliteľná je laserová technológia), špecificky vyklenutá kapota, vytiahnuté blatníky, rozmerný zadný difúzor či štvorica veľkých koncoviek výfuku s priemerom 10 cm. Na rozdiel od M3 sedan a M4 kupé v základnom vyhotovení kabriolet nemá 18" a 19" disky, ale štandardné 19" vpredu a 20" vzadu.

Odporúčané
Z nového X6 M Competition nám padla sánka. 625-koňové BMW popiera fyzikálne zákony Z nového X6 M Competition nám padla sánka. 625-koňové BMW popiera fyzikálne zákony 10. apríla 2021 o 9:30

Tým sa dostávame ku kľúčovej informácii pre nový karosársky variant. M4 Cabrio totiž prichádza výhradne v silnejšej verzii Competition a s pohonom M xDrive. Oproti sedanu a kupé tak zákazník nemá možnosť voľby medzi slabšou a silnejšou verziou, manuálom a automatom, no a rovnako prichádza o možnosť voliť medzi zadným pohonom a pohonom M xDrive. 

Nové BMW M4 Competition má teda štandardne 3-litrový benzínový radový šesťvalec s výkonom až 375 kW/510 koní a 650 Nm, 8-stupňový automat M Steptronic a unikátny pohon M xDrive. Ten ponúka tri režimy: 4WD, 4WD Sport a 2WD, ktorý robí z emka plnokrvnú zadnokolku. Kabriolet s váhou 1 920 kg dá stovku za 3,7 sekundy a maximálnu rýchlosť má 250 km/h (280 pri príplatkovom pakete).

BMW, M4 Cabrio,BMW, M4 Cabrio,BMW, M4 Cabrio,BMW, M4 Cabrio,
Zobraziť galériu
(14)
Domov
Zdieľať
Diskusia