Automobilka Volvo so svojím novým modelom prináša viaceré veľké zmeny, ktoré majú zefektívniť výrobu a zároveň prispieť k zlepšeniu životného prostredia.
Po dlhšom čase nám Volvo opäť predstavuje svoj úplne nový model, ktorým je štýlové SUV s názvom C40 Recharge. V zmysle súčasných trendov a danej siluety strechy môžeme pokojne vyhlásiť, že ide o vôbec prvé SUV kupé severskej automobilky.
Ako pritom naznačuje samotný názov, k dispozícii bude výhradne v čisto elektrickom podaní. Nie je totiž žiadnym tajomstvom, že po roku 2030 chce Volvo predávať výhradne elektromobily.
To, ako to bude v jeho portfóliu v tých rokoch vyzerať, naznačuje aktuálne odhalená novinka, ktorá prináša viacero inovácií. Prvou z nich je platforma CMA určená pre výhradne elektrické vozidlá, čo značí, že C40 je zároveň aj vôbec prvé vozidlo značky, ktoré bolo vyvinuté od základov ako elektromobil. Základným stavebným kameňom novej architektúry je nepochybne akumulátor, ktorý disponuje kapacitou 78 kWh. Jeho nabitie na 80 % má za ideálnych podmienok trvať približne 40 minút.
Na presné technické parametre je momentálne Volvo vskutku skúpe, vieme len, že o pohon by sa mali starať dva elektromotory so zatiaľ nešpecifikovaným výkonom. Volvo tvrdí, že veľmi efektívny pohon má zaručiť maximálny dojazd na úrovni 420 kilometrov v zmysle metodiky WLTP. Vzhľadom na to, že C40 bude umožňovať online bezdrôtové aktualizácie, dojazd by sa mohol časom ešte zvýšiť.
Ďalšou novinkou, ktorú model C40 Recharge zavedie do portfólia značky, je výhradne online predaj. Ten bude spočívať v tom, že automobilka zúži výber ponúkaných vyhotovení a zákazník si bude môcť vybrať už len z akýchsi ideálnych konfigurácií, ktoré si následne prispôsobí v detailoch. Celý proces úvodnej konfigurácie, no hlavne výroby a dodania tak nadobudne efektívnejší a rýchlejší rozmer.
Po vizuálnej stránke sa dá povedať, že C40 Recharge vychádza z aktuálneho XC40, sme však svedkami atraktívnejších kriviek. Dôkazom je najmä zadná časť so štýlovými koncovými svetlami, efektným strešným spojlerom a dynamicky klesajúcou líniou strechy. Vpredu je zaslepená maska a decentne tvarované hlavné full-LED svetlá. Vo výsledku tak novinka pôsobí zaujímavejším dojmom a nadobúda pritom čistejšie línie.
C40 je zároveň aj prvé Volvo, ktoré ponúkne tzv. leather-free čalúnenie, teda bez použitia kože. Minimalistický tvar palubovky s vertikálne umiestneným centrálnym displejom sa nemení, Švédi však ukazujú novú grafiku digitálnych budíkov. Aj tu pritom platí, že infotainment zastrešuje Android, jednotlivé aplikácie teda pochádzajú priamo z Google Play Store (Google Earth a pod).
Viac informácií nám, žiaľ, výrobca nateraz neposkytol, vieme už len to, že výroba bude prebiehať v belgickej fabrike. K spusteniu sériovej výroby dôjde na jeseň, dovtedy sa dozaista dozvieme nielen podrobné špecifikácie, ale aj cenu.