Nedávno modernizovaný Arteon sa nám dostal do rúk s výkonným motorom 2.0 TSI a výbavou Elegance.
Keď v roku 2017 Volkswagen ukázal svetu sériovú podobu modelu Arteon, mnohých príjemne prekvapil. Zväčša konzervatívne modely nemeckej značky totiž zrazu vystriedal veľmi praktický počin s mimoriadne atraktívnymi krivkami. Už krátko po predstavení novinky pritom začali kolovať informácie o tom, že skôr či neskôr sa dočkáme aj ešte praktickejšej verzie.
Stalo sa tak v priebehu minulého roka, keď nám Volkswagen v rámci rozsiahlej modernizácie predstavil nielen nové motorické vyhotovenia, ale aj úplne nové štýlové kombi s dodatkom Shooting Brake. Práve ten sa nám podarilo získať na test, dokonca v najsilnejšej, “ne-R-kovej” verzii, preto sa teraz podelíme o naše dojmy.
Praktik v efektnom obale
Maska, ktorá plynulo zachádza do predných svetlometov sa nemení, po novom však dostala nové logo a dodatočný svetelný pás. Ten opticky prepája samotné logo s pôvodnou full-LED svetelnou technikou v rohoch karosérie. Nový je napokon i predný nárazník, ktorý dostal modernejší tvar. Vo výsledku vyzerá Arteon nádherne, a to aj bez optického paketu R-line, vďaka ktorému by však bol zovňajšok ešte atraktívnejší. Najväčšie zmeny sa ale, pochopiteľne, udiali vzadu.
Verzia Shooting Brake totiž mení doterajší liftback na štýlové kombi. To dostalo veľmi efektné koncové svetlá s technológiou iQ.Light a pútavou grafikou i animáciami. V nárazniku evidujeme dve rozmerné koncovky výfuku, v skutočnosti ide ale len o optické atrapy. Pointou ešte štýlovejšej a praktickej verzie je však samotný batožinový priestor, ktorý má 590 litrov.
Zaujímavosťou je, že v porovnaní s liftbackom ide o nárast len o pár litrov, ba čo viac, napríklad Passat Variant má naďalej kufor ešte o čosi väčší. Faktom ale je, že Shooting Brake má už i tak veľký batožinový priestor ešte lepšie prístupný a využiteľný. Sami sme zvedaví, ako sa bude praktickejšiemu derivátu dariť, pretože napríklad Mercedes-Benz vzhľadom k nízkemu dopytu medzičasom prestal vyrábať svoje CLS vo vyhotovení Shooting Brake. Práve CLS-ko je pritom vzorom pre Arteon, respektíve niekdajšie CC.
Veľkolepá priestrannosť
Ak sme pri batožinovom priestore prehlásili, že v porovnaní s Passatom Variant nejde o žiadny veľkostný rekord, vnútorná priestrannosť je úplne iná téma. Nie že by mal Passat v interiéri núdzu o miesto, Arteon Shooting Brake svojím veľkolepým priestorom prakticky valcuje akúkoľvek konkurenciu. Narážame tým predovšetkým na zadných pasažierov, ktorým Volkswagen dopriaľ vzdušnosť sťa luxusné limuzíny – priestor v priečnom i pozdĺžnom smere je nadštandardný a dokonca aj nad hlavou je slušná rezerva.
Arteon si zároveň aj v tomto podaní zachováva bezrámové riešenie dverí. Najväčšie zmeny v rámci modernizácie evidujeme v prednej časti kokpitu. Doteraz platilo, že Passat aj Arteon mali identickú palubnú dosku, za čo Volkswagen neraz schytal oprávnene kritiku. Avšak, vynovený Arteon prichádza s novým estetickým stvárnením. Samozrejme, už tradične žiadnu revolúciu nečakaj. Pravdou ale je, že i keď je vo výsledku všetko tam, kde bolo aj doteraz, dizajn ako taký je úplne nový.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Čo považujeme za krok vedľa v rámci modernizácie interiéru
- Aká je najväčšia prednosť modelu Arteon vo všeobecnosti
- Za aký čas dokáže 272-koňové TSI dosiahnuť rýchlosť 100 km/h
- Akú spotrebu paliva sme mali počas testu
- Koľko stál testovaný exemplár v danej konfigurácii