
Nádherný Arteon prešiel veľkými zmenami. Má nový kokpit, hybrid, kombi aj 320-koňové R-ko
S príchodom zmodernizovanej podoby Aertonu spoznávame aj množstvo jeho nových verzií.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.

Volkswagen Arteon vďaka atraktívnemu zovňajšku verejnosť zaujal, samotné predajné čísla sú však horšie. Po necelých troch rokoch na trhu tak nemecký výrobca prichádza s modernizovanou podobou, ktorá toho pomerne veľa zmenila – oprášila exteriér, radikálne zmenila interiér, priniesla štýlove kombi, hybrid aj nový Arteon R.
Exteriér je modernejší a vyzývavejší. Zmenami prešlo ako klasické vyhotovenie Elegance, tak aj športový R-Line. V oboch prípadoch vynovili predný nárazník, dizajny kolies (17 - 20"), odtiene laku karosérie či zadný difúzor. Predná full-LED svetelná technika sa nezmenila, novinkou však je pás denných lediek, ktorý priamo nadväzuje až na nové logo.
Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 1649 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.
VIAC O PREDPLATNOM

Zásadnou zmenou prešli zadné svetlá, ktorých LED grafika je úplne nová. Pozorné oko si všimne i rôzne druhy imitácií koncoviek výfuku. Zatiaľ čo štandardom je jedna pozdĺžna chrómová "koncovka" na každej strane, vyhotovenie R-Line má tieto prvky opticky rozdelené. Veľkou novinkou je ešte praktickejší variant Shooting Brake, teda akési štýlové kombi, ktorého podstatou je inak tvarovaná zadná časť a až 590-litrový kufor.

Čerešničkou na torte je nový Arteon R, ktorý je dostupný ako pre liftback, tak aj ako nový Arteon R Shooting Brake. Poznávacím znakom je modrý lak Lapiz Blue, ešte agresívnejšia predná maska s čiernym spracovaním, špecifické 20" disky, chrómové kryty spätných zrkadiel či až 4 rozmerné, no najmä reálne koncovky výfuku. R-ko je znížili o 20 milimetrov a disponuje až 18" brzdovými kotúčmi s modrými strmeňmi.

Facelift radikálne mení kokpit, respektíve palubná doska. Tá bola doteraz pomerne veľkým terčom kritiky, pretože bola rovnaká ako v starom Passate. Vrchná časť palubovky má teraz inak tvarované výduchy klimatizácie orientované nahor. Volkswagen hovorí o kvalitnejších materiáloch, ktoré dopĺňajú pravé drevené či kovové dekóry.
Centrom palubovky je nový stredový tunel, ktorý vypĺňa 9,2" dotykový obrazovka infotainmentu Discover Pro. O poschodie nižie je vynovený panel klimatizácie, zatiaľ čo pred vodičom sa nachádza najnovšia generácia digitálnych budíkov Digital Cockpit Pro. Samozrejmosťou je bezdrôtové nabíjanie či Apple CarPlay a Android Auto.
Novinkou je aj kapacitný volant s podstatne modernejším dizajnom a väčšími pádlami pre radenie rýchlostných stupňov. Výplne dverí dostali väčšie odkladacie priestory, zaujímavejšie tvarovanie a efektnejšie ambientné osvetlenie. Za príplatok je vo výbave audio-sytém Harman Kardon s výkonom 700 W a 12 reproduktormi.

Arteon po facelifte naďalej vsádza predovšetkým na 3 doteraz známe základné jednotky. Základ tvorí štvorvalec 1.5 TSI s výkonom 110 kW / 150 koní. Nažiadanejším motorom bude istotne štvorvalcový diesel, ktorý však po novom už zastupuje nový agregát 2.0 TDI Evo s výkonom 110 kW / 150 koní alebo 147 kW / 200 koní. Ich spoločným znakom je mimoriadne kultivovaný chod, slušná dynamika a výborná spotreba.
Nemalú pozornosť vkladá Volkswagen aj do vynovenej jednotky 2.0 TSI s výkonom 140 kW / 190 koní a 320 Nm, ktorej hospodárnosť sa mala zlepšiť až o 10 %. Aj naďalej je pritom v ponuke aj silnejší derivát, teda výkon až 206 kW / 280 koní. Všetky verzie okrem 1,5-ky je možné vybaviť pohonom všetkých štyroch kolies 4Motion.

Úplnou novinkou sú dve verzie – Arteon eHybrid a Arteon R. Hybridná má rovnakú techniku ako Passat GTE, respektíve Superb iV. Základom je teda benzínový štvorvalec 1.4 TSI s výkonom 115 kW / 156 koní, ktorému sekunduje elektromotor s výkonom 85 kW. Systémový výkon sústavy je 160 kW / 218 koní a 400 Nm. Zdrojom energie sú 13 kWh batérie s dojazdom približne 54 kilometrov.
Špekulácie o príchode päťvalca či šesťvalca sa nenaplnili, preto pod kapotou vrcholného modelu s dodatkom R nájdeme tiež "len" 2-litrové TSI. Jeho výkon však poskočil na úroveň až 235 kW / 320 koní a 420 Nm. Štandardom je 7-stupňové DSG a špeciálne vyvinutý 4Motion – disponuje vektorovaním krútiaceho momentu, vďaka čomu je možné na ľubovoľné zadné koleso preniesť až 100 %! Viac informácií zatiaľ nemáme.
Zobraziť galériu 19

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.