Land Rover namontoval známy 5-litrový osemvalec pod svoju terénnu pýchu.
Len pred niekoľkými dňami sme ťa informovali o tom, že divízia Land Rover Classic predstavila pôvodný Defender s osemvalcom pod kapotou a v zápätí na to sa dozvedáme, že identický motor vložia aj do novej generácie. Nejde o žiadne prekvapenie, pretože Land Rover už v čase predstavenia nástupcu ikony prehlásil, že v pláne je aj Defender V8.
Nový Defender pod svoju mohutnú kapotu totiž dostal dobre známy, kompresorom preplňovaný agregát 5.0 V8, teda osemvalec aký používajú všetky najvýkonnejšie modely portfólia Jaguar Land Rover. V tomto prípade je najvyšší výkon na úrovni 386 kW / 525 koní, zatiaľ čo krútiaci moment má 625 Nm. Poháňané sú všetky štyri kolesá, na ktoré prenáša silu 8-stupňová automatická prevodovka.
Najvýkonnejšie vyhotovenie prichádza na trh v oboch karosárskych verziách – krátka 3-dverová 90-ka aj klasická 5-dverová 110-ka. V oboch prípadoch je maximálna rýchlosť 240 km/h, akceleráciu z 0 na 100 km/h zvládne "kraťas" za 5,2 sekundy. Dlhší brat tento údaj zatiaľ neprezrádza. Novinka disponuje silnejšími stabilizátormi a upraveným zadným elektronicky riadeným diferenciálom.