Z množstva policajtov, dobrovoľníkov a sprievodných áut na trase sa ti zakrúti hlava.
Športový svet dnes žije takmer výhradne cyklistikou. Organizátori Tour de France a Medzinárodná cyklistická federácia sa totiž zhodli, že aktuálna situácia okolo globálnej pandémie nového koronavírusu je dostatočne priaznivá na to, aby sa naplánovaných 21 etáp skutočne odjazdilo.
Na konci augusta sa teda 176 jazdcov z 22 tímov predsa len vydali na mimoriadne náročných 3 484 kilometrov okolo celého Francúzska. Tí najsilnejší bojujú o žltý dres určený pre celkového víťaza, kým slovenskí fanúšikovia pozornejšie sledujú šprintérsku súťaž, kde k najväčším favoritom patrí jej sedemnásobný víťaz Peter Sagan.
Redakcia REFRESHERu dostala vďaka automobilke Škoda, jednému z hlavných sponzorov Tour, šancu pozrieť sa na priamo na 5. etapu najslávnejších pretekov na svete. Práve osobná návšteva nám ukázala, prečo ide popri olympijských hrách a majstrovstvách sveta vo futbale o najsledovanejšiu udalosť na svete a kvôli čomu popri trati pravidelne stoja milióny fanúšikov.
- Ako organizáciu tohtoročnej Tour de France ovplyvnil koronavírus
- Čo všetko môžeš vidieť zo sprievodného vozidla a ako blízko sa dá dostať k pelotónu
- Ako Tour de France využíva jeden z najväčších sponzorov
- Čím bola špeciálna 5. etapa, ktorej sme sa zúčastnili
- Čo nám na Tour chýbalo a aký má vzťah k ekológii
Ľahký deň na Tour de France? Nič také neexistuje
Náš program bol vlastne v niekoľkých bodoch rovnaký ako to, čo počas Tour zažívajú samotní cyklisti. Poznávacím znakom bol hlavne pravidelný a veľmi skorý budíček. Vstávať je nutné už pred 6.30 ráno, aby si si po rýchlych raňajkách stihol zbaliť všetko, čo máš so sebou, do kufrov označených svojou menovkou.
Vzápätí totiž nasleduje desiatky kilometrov dlhý presun autami alebo tímovým autobusom na samotný štart etapy, pričom svoju batožinu a osobné veci znovu uvidíš až večer v úplne inom hoteli vzdialenom vyše 200 kilometrov od miesta, v ktorom si sa zobúdzal.