Prvý 4-miestny model švédskej športovej automobilky je na svete.
Koenigsegg je jedna z mála značiek, ktorá na zrušenom autosalóne v Ženeve využila svoj pripravený stánok na online prezentáciu. Jej hlavným hrdinom bol úplne novy model Gemera, ktorý po dizajnovej stránke akoby ani do portfólia švédskej značky nepatril. Istými detailmi však hlási svoju príslušnosť k modelom Regera, Agera a hlavne niekdajšiemu CC.
Švédi o novinke hovoria nielen ako o svojom prvom 4-miestnom modeli, ale zároveň ako o prvom vozidle typu Mega-GT na svete. Ak si myslíš, že ide len o akýsi počítačový výtvor, tak sa mýliš, lebo v tejto podobe chystajú vyrobiť až 300 kusov. I keď to tak možno nevyzerá, v skutočnosti je vo veci 4-miestny hyperšport s 3-metrovým rázvorom, ktorý spĺňa všetky bezpečnostné predpisy. Svedčí o tom aj prítomnosť viacerých asistenčných systémov.
Ešte viac ako dizajn či nečakane priestranný kokpit zaujme samotná technika pod kapotou. Základným stavebným kameňom pohonného ústrojenstva modelu Gemera je 2-litrový trojvalec s výkonom 441 kW / 608 koní a 600 Nm. Konvenčnému agregátu napokon sekunduje trojica elektromotorov, čo vo výsledku znamená výkon až 1 727 koní 3 500 Nm!
V reči čísiel to znamená, že Gemera akceleruje z 0 na 100 km/h len za 1,9 sekundy, zatiaľ čo maximálka je na úrovni 400 km/h! Na čisto elektrický pohon zvládne Gemera absolvovať 50 kilometrov, pričom v elektrickom režime je možné uháňať rýchlosťou až 300 km/h. Automobilka hovorí i o úžasnej obratnosti v zákrutách, k čomu prispieva, okrem iného, aj riadená zadná náprava. Oficiálnu cenu zatiaľ nepoznáme, hovorí sa však o čiastke okolo 1,2 milióna €.