Modernizácia sa zatiaľ týka karosárskej verzie sedan, kombi a All-Terrain.
Trieda E je jeden z najzákladnejších stavebných pilierov značky Mercedes-Benz a zároveň je to jej vôbec najpredávanejší model v histórií. Nemecká prémiová značka preto nenecháva nič na náhodu. Dôkazom je skutočne rozsiahla modernizácia tohto sedanu vyššej strednej triedy. Aj napriek tomu, že nejde o úplne novú generáciu, mal byť práve tento počin tou najväčšou novinkou od trojcípej hviezdy v Ženeve.
Slávny autosalón sa však nakoniec nekoná, to ale neznamená, že automobilky svoje novinky svetu neukážu. Mercedes-Benz si preto pripravil digitálnu prezentáciu, na ktorej nám inovovanú triedu E ukazuje ako sedan, kombi i v outdoorovom podaní s dodatkom All-Terrain.
Pripomíname, že vo veci je len facelift, dizajnových zmien je ale už aj na prvý pohľad veľa – bočná silueta síce ostáva nezmenená, oba konce sú ale prakticky úplne nové. Prednej časti totiž dominujú užšie svetlá, ktorých svetelný podpis sa viac ponáša na CLS či AMG GT. V ich vnútri samozrejme nemôže chýbať špičková full-LED technológia, ktorá sa odteraz stáva už vecou základnej výbavy. Za príplatok sú v ponuke Multibeam LED svetlá s ultra dosvitom až 650 metrov.
Zásadnou zmenou prešla napokon zadná časť, kde už nenájdeš vertikálne, ale horizontálne orientované LED-kové svetlá. E-čko tak pôsobí ešte elegantnejšie a zároveň modernejšie. Novinkou je aj fakt, že už základný variant má Avantgarde Line, teda masku s dominantnou hviezdou uprostred a lištami po bokoch. Následné sú na výber dva príplatkové pakety – Exclusive Line (maska s horizontálnymi líniami, hviezda na kapote a množstvo chrómu) a AMG Line (diamantová maska, športové nárazníky a prahy).
Do ponuky sa dostali nové odtiene karosérie a dizajny diskov. V interiéri zaujme úplne nový volant (elegantný aj športový) a dotyková plocha na ovládanie infotainmentu. Ten zastupuje po novom rozhranie MBUX, čo značí, že E-čko v úplnom základe prichádza o analógové budíky – štandardom sú dve 10,25" obrazovky, za príplatok ide o 12,3" displeje. V oboch prípadoch je stredový displej dotykový. Automobilka následne upriamuje pozornosť do sedadiel, ktoré disponujú adaptívnou funkciou prispôsobenia sa vodičovej postave (podľa váhy a výšky).
Pokiaľ ide o asistenčné systémy, modernizované E-čko prekonáva aj triedu S. Vzhľadom k počtu bezpečnostných a asistenčných systémov ide o úplnú špičku v triede. Do ponuky sa totiž začlenil napríklad systém reagujúci na údaje z funkcie LiveTraffic, ktorá dokáže rozpoznať dopravnú zápchu, ba čo viac, aktívny asistent riadenia dokáže pomôcť vytvoriť záchrannú uličku. Okrem toho, rozpoznávanie zloženia rúk z volantu je teraz kapacitné.
Podstatné je i to, že až sedem modelov je k dispozícii vo forme plug-in hybridov – s dieselovým a benzínovým motorom, sedan a kombi, s náhonom na zadné či na všetky kolesá. V prípade benzínových motorov ide o výkonnostné spektrum od 115 kW / 156 k po 270 kW / 367 koní, pri dieseloch od 118 kW / 160 k po 243 kW / 330 koní.
Prvýkrát rozšíri portfólio motorov štvorvalec M 254 so štartovacím generátorom druhej generácie (15 kW a 180 Nm) a 48-voltovým elektrickým systémom. Prevodovku 9G-Tronic zdokonalili na účely adaptácie štartovacieho generátora ISG a najprv bude použitá vo štvorvalcovom agregáte.
Vrcholný osemvalcový variant E 63 (S) zatiaľ v modernizovanej podobe nebol predstavený, naopak vyhotovenie E 53 4Matic+ áno. Elektrifikovaný 3-litrový radový šesťvalec s dvojitým preplňovaním (klasické turbo a elektrický generátor) má až 320 kW / 435 koní a 520 Nm. Novinka sa na cestách ukáže v lete, kedy by mali byť už predstavené aj varianty kupé a kabriolet.