Je tu možnosť, že jedna z najkultovejších herných sérii na strieborných plátnach skutočne vypáli skvelo?
Množstvo našich čitateľov po prečítaní nadpisu pravdepodobne prekrútilo očami, pričom si určite v duchu vravia, či sme tu nemali už dosť spackaných herných adaptácií. Odpoveď je jednoznačná. Áno, mali a drvivá väčšina z nich dopadla v kinách vskutku otrasne. Je tu však projekt, do ktorého vkladáme obrovské nádeje. Jedna z najlepších a najznámejších herných sérii vôbec, Metal Gear Solid. Zbierka hier, ktorá definovala herný svet v jeho modernom ponímaní, vytvorila pevné základy špionážneho žánru a vôbec sa nehanbila už od svojho prvého zárezu v roku 1998, implementovať skvelé filmové prvky, autorskú víziu či úžasné zvraty. Nie je to teda iba o „strieľačkách", a to si uvedomuje aj režisér projektu Jordan Vogt-Roberts (Kong: Skull Island).
„Mojim hlavným cieľom nie je spraviť obyčajný Metal Gear film. Musíme sa zamerať na všetky zvláštnosti a detaily, ktoré robia hernú sériu tak zásadným projektom. Vízia Hidea Kojimu [autora hernej série], štvrtá stena, šialenosti, anime, manga, správne vyvážené násilie, filozofické myšlienky, ideológie, ktoré zosobňujú jednotlivé postavy...To sú veci, ktoré robia Metal Gear tým, či je."
„Zoberte si napríklad Jamesa Gunna a jeho Guardians of the Galaxy. Nikto presne nevedel, čo má od toho filmu čakať. On na to však vsadil a povedal, že to má byť presne takéto a že presne taký výsledný produkt budú ľudia zbožňovať. Vďaka úspechu Konga, Logana či Deadpoola môžem ísť do štúdia a povedať, na čo môžeme vsadiť my a vytvoriť tak najlepšiu možnú verziu Metal Gearu."
Vogt-Roberts sa v podobnom duchu vyjadroval už vo februári, pričom taktiež spomínal dvoch zásadných komiksových hráčov, a to Logana a Deadpoola. Aj teraz sa však potvrdzuje to, že bradatý sympaťák nenaráža iba na rating. Sám sa vyjadril, že prvoradý je príbeh a nemal by žiaden problém s prístupnosťou označenou PG-13. Očividne ho láka najmä porušenie zaužívaných konvencií a originálne spracovanie jeho obľúbeného príbehu. Ako verná však bude filmová adaptácia zdrojovému materiálu?
„Na jednej strane chcem natočiť film, ktorý budú fanúšikovia milovať a na ktorý budú právom pyšní. Na druhej strane, nedávno som absolvoval hodinový rozhovor s Kojimom počas E3 a na rovinu som sa ho pred publikom opýtal, aká je jeho rada a čo by mi odporúčal. Jeho odpoveď? Urob to, čo by som urobil ja. Podveď svoje publikum... Budem rešpektovať všetok kanonický materiál, no musím priznať, že to nebude doslovné pretvorenie žiadnej z hier v sérii. Chystám sa urobiť niečo veľmi zaujímavé s časom a sám som z toho nápadu neskutočne nadšený, no nemôžem zachádzať do prílišných detailov."
Zmienka o hrátkach s časom je poriadne zaujímavou informáciou. Ak nieste s predlohou dôkladne oboznámený, tak vedzte, že jednou z jej najzásadnejších plusov je spôsob, akým sa na hrateľné postavy pozeráte a v akom období za ne hrajete. Napríklad. zatiaľ čo úplne prvý zárez sa odohráva v roku 2005, ten tretí v 1964, pričom príbeh do seba následne úžasne zapadá. Aby sme sa však dostali k meritu veci. V nasledujúcich rokoch uvidíme približne 20 ďalších filmových adaptácií herných peciek. Je však Vogt-Robertsove MGS našim favoritom? Pravdepodobne áno (alebo v neho vkladáme aspoň obrovskú dôveru). Hrami sa očividne baví, má dobrý zmysel pre humor, jeho réžia dokáže byť úchvatná a v malíčku má taktiež aj vytváranie atmosféry či akčné pasáže. Navyše zdrojovému materiálu rozumie a keby aj nie, tak ho usmerňuje famózny Kojima. Je tu stále možnosť, že to dopadne, ako Warcraft? Samozrejme. My mu však držíme prsty.