Warcraft nebol žiadnym čajovým prepadákom, ale popravde od neho mnoho divákov a kritikov čakalo viac. Nespokojný s výsledkom bol aj režisér Duncan Jones.
Warcraft od kritikov dostal nie práve pozitívne hodnotenia. Čo sa divákov týka, niektorí snímku vychvaľovali do nebies, no iní ju zatracovali. Jednoducho povedané, film rozdelil herných nadšencov aj neznalcov jeho kultovej predlohy na dva proti sebe stojace tábory. A preto nemožno hovoriť o úspechu.
Objektívne však ako mnohí ďalší ľudia, ktorí filmy vnímajú častejšie ako 5x do roka, kedy vyjde nejaká geekovská záležitosť, môžeme povedať, že sa film až tak veľmi nepodaril.
Tento fakt si uvedomuje aj režisér Duncan Jones a celý výsledok odôvodňuje svojskou politikou štúdia. Jones označil natáčanie filmu za pomerne traumatizujúce. Aký mal na to dôvod?
Napríklad ten, že množstvo nežiaducich kompromisov a vynútených zmien zo strany štúdia Universal Pictures podľa jeho názoru celý proces iba skomplikovalo.
Jeho pozíciu mu však neuľahčil ani Blizzard, stojaci za všetkými hernými titulmi zo sveta Azerothu: „Spolupracovali sme aj s Blizzardom, ktorý bol však pochopiteľne veľmi opatrný ohľadom toho, čo sa s filmom stane, pretože značka Warcraft bola ich hlavným zdrojom príjmu, ktorá im prinášala miliardu dolárov ročne. Nachádzali sme sa teda vo veľmi aktívnom politickom prostredí.”
Za ďalší nesporný problém Jones označil produkciu od Legendary Pictures. Odchod od Warneru, pripojenie k Universal Pictures a následný prechod k čínskemu Wanda Group spôsobil neuveriteľné ťažkosti. Čínsky konglomerát totiž bez rozmyslu prepustil či nahradil hneď niekoľkých producentov priamo počas natáčania.
Čo vravíte na Duncanovo vyjadrenie? A ako sa Warcraft páčil vám?