Tretí karosársky variant radu 8 spoznáva svoj M-kový variant.
Už minulý rok sme ťa informovali, že BMW ohlásilo veľkolepý návrat radu 8. Znovuzrodená legenda za ostatné mesiace prišla už aj na náš trh, ba čo viac, medzičasom sme spoznali nielen verziu kupé, kabriolet, a elegantné Gran Coupé, ale aj vrcholné varianty M8. Teda, až na jednu výnimku, ktorou je M8 Gran Coupé.
Práve toto vyhotovenie uzrelo svetlo sveta v uplynulých hodinách, čím nám BMW servírujú posledný dielik skladačky radu 8. Ako sa predpokladalo, aj M8 Gran Coupé dostane identickú techniku ako jeho súrodenci. Vo veci je tak dobre známa V8-čka M TwinPower Turbo, ktorá počíta s dvojicou dvojkomorových turbodúchadiel. 4,4-litrový agregát s premenlivým časovaním sacích aj výfukových ventilov pracuje s tlakom až 350 barov. Výkon sústavy je na úrovni 441 kW / 600 koní a 750 Nm.
Zaujímavosťou je, že BMW už hneď v úvode predstavuje aj silnejší variant M8 Gran Coupé Competition, ktorého výkon je zvýšený na úroveň 460 kW / 625 koní. Sprevodovanie má na starosti 8-stupňový automat M Steptronic prenášajúci silu na všetky štyri kolesá. Ide však o sofistikovaný pohon M xDrive, a teda okrem športového režimu s preferenciou zadnej nápravy je možné siahnuť aj po úplnom odstavení pohonu predných kolies, čím vznikne M-ko s čisto zadným pohonom.
Na výber sú teda až 3 základne typy pohonu – nielen 4WD a 4WD Sport, ale aj 2WD. Maximálna rýchlosť je síce papierovo obmedzená na tradičných 250 km/h, po odblokovaní obmedzovača nie je problém na tachometri uzrieť aj 305 km/h. Pokiaľ ide o akceleráciu, M8 Gran Coupe pokorí stovku z pokoja za 3,3 sekundy, verzie Competition dokážu túto disciplínu zvládnuť len za 3,2 sekundy..
Vo výbave nájdeš aktívne elektronicky riadené tlmiče, elektromechanické riadenie či integrovaný brzdový systém s dvomi rôznymi nastaveniami brzdového pedála. Exteriér zdobí predný nárazník so značne väčšími otvormi na prívod vzduchu, zatiaľ čo vzadu si miesto našli mohutné 4 koncovky výfuku, ktoré oddeľuje rozmerný difúzor. Variant M8 Competition sa napokon pýši čiernymi detailmi, či už ide o tmavé ľadvinky (bez aktívnych klapiek), veľké 20” disky alebo dodatočnú odtrhovú hranu.
Výfukový systém dostal elektronicky ovládané klapky, samotné koncovky majú priemer až 10 centimetrov. Za príplatok je možné siahnuť po rýdzo športovom výfukovom potrubí, ktoré je pre verzie Competition štandardom. V rámci príplatkového karbónového balíka nechýbajú prvky z uhlíkových vlákien ako strecha, kryty spätných zrkadiel, predný splitter, difúzor či ostatné exteriérové detaily.
V interiéri sú zmeny oproti “bežným” verziám len v detailoch – pozornosť sa upriamuje najmä na 12,3” digitálne budíky, ktoré dostali pre M8-čku špeciálny režim zobrazenia. Podstatou je centrálne umiestnený otáčkomer s rýchlosťou, zatiaľ čo ostatné informácie sú zobrazené po stranách displeja. Pozornému oku neujde ani úplne nová hliníkovo-kožená radiaca páka, ktorú sme doposiaľ v inom modeli BMW nevideli. M8 Gran Coupé príde na trh začiatkom budúceho roka, a to s cenovkou od cca 150-tisíc €.