Druhý karosársky variant radu 8 je realitou.
Modelová ofenzíva BMW pokračuje príchodom ďalšej novinky. Niekoľko mesiacov po tom, ako nám mníchovská automobilka naservírovala novodobú podobu slávneho radu 8 vo verzii kupé, prichádza v tomto momente na rad odhalenie otvoreného vyhotovenia. Nový 8-čkový kabriolet sa teda stáva realitou, k prvým zákazníkom sa však dostane až v marci 2019. Čo dostanú?
Kabriolet pochopiteľne nadväzuje na v júni predstavené kupé, odlišnosťou je však plne elektricky ovládaná viacvrstvová plátená strecha. Celý proces trvá len 15 sekúnd, pričom prebiehať môže až do rýchlosti 50 km/h. Štandardom je čierna farba, za príplatok však budú aj iné odtiene. Ako je zvykom, kvôli celému mechanizmu bol znížený objem batožinového priestoru, v tomto prípade o 70 litrov – pri natiahnutej streche má kufor 350 litrov.
Dizajn samotný sa nesie v súčasnom trende značky. Ikonické ľadvinky s aktívnymi klapkami sa začínajú čoraz viac spájať, svetlomety zužovať a i samotná grafika svetiel ponúka veľmi prepracovanú grafiku. Základom je full-LED technológia, po ruke však bude aj príplatková laserová technológia. Zadné partie zdobia rovnako úzke svetlomety a vskutku rozmerné koncovky výfukov.
Aj v interiéri môžeme vidieť nemalý progres v dizajne, o slovo sa však hlási aj moderná technika. Plne digitálne budíky novej generácie ponúkajú na 12,3" obrazovke futuristickú grafiku, zatiaľ čo stredový displej má veľkosť 10,25" a vynovený infotainment iDrive s pozmenenou filozofiou ovládania.
Zmenami prešiel panel klimatizácie, naďalej však platí, že stredový panel je natočený na vodiča, ktorý plynulo nadväzuje na stredový tunel s vynoveným voličom prevodovky. Kabriolet dostane v sérii veternú clonu, predné sedadlá je možné za príplatok vybaviť vyhrievaním krku, v ponuke však je aj vyhrievanie výplní dverí, stredovej opierky a volantu. Kvôli snahe spevniť karosériu je otvorený variant ťažší o citeľných 125 kilogramov.
Rovnako ako kupé, aj kabriolet príde v úvode v dvoch motorických verziách. Prvým, lacnejším, je verzia 840d, čiže trojlitrový naftový šesťvalec TwinPower Turbo s výkonom 235 kW / 320 koní pri 4400 ot./min a krútiacim momentom 680 N.m pri 1750 - 2250 ot./min. Maximálna rýchlosť je 250 km/h, pričom akcelerácia na stovku tomuto vyhotoveniu zaberie 5,2 sekundy. Automobilka pritom udáva kombinovanú spotrebu na úrovni len 5,9 litra.
Druhým variantom je o poznanie akčnejšie M850i xDrive, ktorého podstatou je pohon všetkých štyroch kolies a 4,4-litrová V8-čka s dvojicou turbodúchadiel. Maximálny výkon je na úrovni 390 kW / 530 koní, a to v rozmedzí od 5500 do 6000 ot./min. Krútiaci moment 750 N.m si berie na starosť 8-stupňový Steptronic. Táto verzia vystrelí z pokoja na rýchlosť 100 km/h za 3,9 sekundy, aj v tomto prípade sa však bavíme o limitovanej maximálke na úrovni 250 km/h.
Benzínový variant je vybavený elektrickou uzávierkou diferenciálu, pričom pokiaľ ide o podvozok samotný, vpredu nájdeme dvojité lichobežníkové a vzadu 5-prvkové zavesenie kolies. Priaznivci manuálnych prevodoviek majú smolu, tie totiž v 8-čke nenájdeme – jedinou možnosťou je 8-stupňový automat.
Ako už vieme, čoskoro sa dočkáme aj vrcholnej verzie M8, ktorá s najväčšou pravdepodobnosťou príde aj ako M8 kabriolet. O pohon sa bude starať V8-čka s výkonom okolo 600 koní, bohužiaľ, dvanásťvalec neuvidíme. Minimálne nie v Európe. Na záver dodajme, že BMW už pilne finišuje na testoch posledného dielika v 8-čkovom rade – štýlove 4-dverové Gran Coupé. Viac, vrátane presnej domácej ceny, sa dozvieme neskôr.