Sprvoti sa dočkáme dieselového šesťvalca a benzínového osemvalca.
V motoristických kruhoch sa už niekoľko rokov hovorilo o tom, že BMW plánuje vzkriesiť jednu z najväčších automobilových legiend. Reč je o rade 8, ktorý má nahradiť doterajšiu šestku a zároveň po takmer 20 rokoch oživiť niekdajšiu slávnu pýchu z Mníchova. Po uplynulých hodinách sme napokon už tohto aktu súčasťou, keďže BMW oficiálne predstavilo úplne nový rad 8 kupé, teda luxusné dvojdverové GT-čko.
Spomenúť by sa patrilo, že novinka sa odhaľuje po boku pretekárskej verzie M8 GTE, ktorá najnovšie zabojuje v 24-hodinovom Le Mans. Prejdime však k novinke. Finálne vyhotovenie disponuje rozmermi 4843 x 1902 mm x 1341 milimetrov, zatiaľ čo rázvor predstavuje hodnotu 2822 mm. Aj napriek tomu, že ako celok 8-čka zapadne do súčasného modelového radu značky, dizajn je do veľkej miery revolučný a prináša viaceré novinky. Ikonické ľadvinky s aktívnymi klapkami sa začínajú čoraz viac spájať, svetlomety zužovať a i samotná grafika svetiel ponúka veľmi prepracovanú grafiku.
Samozrejme, za príplatok bude po ruke laserová technológia, dobre známe angel eyes pritvrdili s početnejšími hranami, no a do oka padne nielen bezrámové riešenie dverí, karbónová strecha, ale i vskutku rozmerné koncovky výfukov. Pohľad do interiéru naznačuje nemalý progres nielen v dizajne, ale i technike mníchovskej automobilky. Plne digitálne budíky novej generácie ponúkajú na 12,3" obrazovke futuristickú grafiku, zatiaľ čo pod stredovým displejom o veľkosti 10,25" nájdeme úplne nový panel klimatizácie s inou filozofiou ovládania.
Stredový panel je navyše podľa tradícií a zvykov natočený na vodiča, pričom plynulo nadväzuje na stredový tunel, kde nájdeme nový združený ovládač iDrivu a vynovený volič prevodovky. Vnútrajšok sa už v základe bude niesť vo veľmi luxusnom šate, nechýba množstvo odtieňov kože, početne zastúpený hliník či klavírny lak. V rámci príplatkov vie pribudnúť ovládanie gestami či digitálny kľúč. Batožinový priestor ponúka 420 litrov.
Novinka vstúpi na svet sprvoti v dvoch vyhotoveniach. Prvým je verzia 840d, teda trojlitrový naftový šesťvalec TwinPower Turbo s výkonom 235 kW / 320 koní pri 4400 ot./min a krútiacim momentom 680 N.m pri 1750 - 2250 ot./min. Maximálna rýchlosť je 250 km/h, pričom akcelerácia na stovku tomuto vyhotoveniu zaberie 4,9 sekundy. Automobilka pritom udáva kombinovanú spotrebu na úrovni len 5,9 litra.
Druhým variantom je M850i xDrive, ktorého podstatou je pohon všetkých štyroch kolies a 4,4-litrová V8-čka s dvojicou turbodúchadiel. Maximálny výkon je na úrovni 390 kW / 530 koní, a to v rozmedzí od 5500 do 6000 ot./min. Krútiaci moment 750 N.m si berie na starosť 8-stupňový Steptronic. Táto verzia vystrelí z pokoja na rýchlosť 100 km/h len za 3,7 sekundy, aj v tomto prípade sa však bavíme o limitovanej maximálke na úrovni 250 km/h.
Benzínový variant je vybavený elektrickou uzávierkou diferenciálu, pričom pokiaľ ide o podvozok samotný, vpredu nájdeme dvojité lichobežníkové a vzadu 5-prvkové zavesenie kolies. Priaznivci manuálnych prevodoviek majú smolu, tie totiž v 8-čke nenájdeme, potešujúcou správou však je, že čoskoro sa dočkáme najostrejšej verzie M8, kde možno očakávať osemvalec s výkonom vyše 600 koní. Žiaľ, dvanásťvalcová verzia sa podľa posledných informácií konať nebude, keďže tento agregát to má už pomaly, ale isto zrátané i v portfóliu BMW.
Už teraz vieme, že nebude dlho trvať a z Mníchova príde ak otvorená verzia s dodatkom Cabriolet, otázkou zostáva, ako to bude s modelom 6 Gran Coupé - či ostane v portfóliu naďalej v rámci 6-kového radu alebo sa skôr či neskôr takýto imidžový variant zaradí bok po boku novej 8-čky. Autosalón v Ženeve s konceptom M8 Gran Coupé naznačuje, že s najväčšou pravdepodobnosťou dôjde k druhej zo spomínaných situácii. Rad 6 teda ostane doménou len rodinnejšieho modelu BMW 6 GT, ktorý sme spoznali nedávno. Na teraz je to však ešte priveľa otázkou a špekulácií.