Spideyho obľúbenosť stále stúpa a spoločne s vysokými kvalitami Far From Home tak dokázal trhať ďalšie marvelácky rekordy.
Očakávaná premiéra najnovšej marvelovky podľa predpokladov dopadla nadmieru úspešne. Ešte predtým sa však pozrieme na najčítanejšie články uplynulého týždňa na Filmkulte. Na 5: mieste je prvý oficiálny obrázkový pohľad na Henryho Cavilla ako Geralta v seriáli Zaklínač. Viac ťa zaujala potitulková scéna v Spideym, konkrétne úžasné cameo v nej. 3. najčítanejším článkom je ďalšia neistá správa o tom, čo Cap robil pri cestovaní časom.
Na 2. priečke je pokus Ryana Reynolds o Bottlecap challenge (už keď nie on, ukázal sa aspoň Donnie Yen), no a vôbec najčítanejším článkom je účasť pani Lauferovej na soundtracku k Spider-Man: Far From Home.
A teraz už späť k tržbám. Tým celkom jednoznačne kraľuje Spider-Man: Far From Home. Všetci sme čakali, že ten opening a tržby celkovo budú značne väčšie než v prípade Homecomingu, ale reklamná kampaň Marvel Studios šliapala na plné obrátky. Gyllenhaal ako Mysterio, zvýšená obľúbenosť postáv, účinok Endgame, čoraz sympatickejší Tom Holland a jeho Spider-Man, no a v neposlednom rade skvelé ohlasy. Všetky spomínané aspekty sa podpísali pod pozitívny efekt na box office.
Spidey štartoval vo vybraných teritóriách už minulý týždeň. Aj preto má už v Číne na konte cez 100 miliónov dolárov. V USA sa premiérovalo už od utorka, pričom do dnešnej nedele dokázal film na domácej pôjde dať dokopy slušných 185 miliónov. Vzhľadom na to, že sa premiéra rozložila na viac dní, má aj dvojka nižší víkendový opening ako Homecoming (117 miliónov dolárov). Avšak, Homecoming malo bez Číny celosvetový opening na hodnote 257 miliónov. Ak si odčítame tržby z Číny a iných krajín, ako aj pár dní navyše na domácej pôjde, Far From Home otvorilo celosvetovo bezmála za viac ako 150 miliónov dolárov.
Celosvetovo má po týždni premietania na konte 580 miliónov dolárov a takmer určite prekoná miliardovú hranicu, nech už sa ti to zdá akokoľvek pritiahnuté za vlasy. Marvel Studios je neochvejný, gigantický stroj na úspech a Spideyho čaká svetlá budúcnosť. Samozrejme, enormne pomohol aj fakt, že sa dej odohrával v Európe, čo nakoplo aj tržby z vybraných krajín. Euro trip na marvelácky spôsob tomuto filmu výrazne prospel po viacerých stránkach.
Na druhom mieste je podľa očakávaní Toy Story 4. Po celom svete (vrátane USA) síce otvorilo za značne menej, než sa predpokladalo, Disneymu sa však darí držať túto kvalitnú pixarovku v kinách na vrchole aj po 3 týždňoch. Cez víkend si na domácej pôjde pripísala ďalších 34 miliónov dolárov, zatiaľ čo za posledný týždeň celosvetovo pridala do kasy 150 miliónov dolárov.
Celosvetovo je na úrovni 650 miliónov dolárov. Ťažko povedať, aké sú v tomto prípade miliardové šance. Jedno je isté, Toy Story 4 sa bude v kinách ohrievať celé leto a narozdiel od blockbusterov či presnejšie povedané Endgame bude zarábať desiatky miliónov dolárov na pravidelnej báze ešte dlhé týždne po premiére.
Menším prekvapením je aj Aladdin. Ten odmieta opustiť TOP 5 v USA a Kanade a aj naďalej tam zarába desiatky miliónov dolárov. Na konte má už 921 miliónov dolárov, pričom za posledné dva týždne zarobil 111 miliónov dolárov (64 a 47). Pridať ďalších 80 dva mesiace po premiére je zrejme nemožné, a tak skončí remake Aladdina pravdepodobne niekde na úrovni remaku Knihy džungle (966 miliónov, skôr ju ale prekoná a priblíži sa k miliarde).
Novinkou v rebríčku je Midsommar, letný horor od režiséra Ariho Astera (Hereditary). Ten zbiera rozporuplné reakcie všade po svete (podobne ako Hereditary, aj tu film rozdeľuje divákov na dva tábory). Finančne sa mu zatiaľ ale darí dobre. Rozpočet na natočenie nemal presiahnuť 10 miliónov dolárov, no a ani tá reklamná kampaň nestála určite veľa. Za opening víkend si z domácej pôdy Aster odnáša 10 miliónov, pričom premiéra v ostatných krajinách ho ešte len čaká.
Vyzerá to veľmi nádejne. Ide síce len o polovicu toho, čo Hereditary zarobilo za prvé dni, ale to malo oveľa väčší mediálny šum. Doteraz ide o najzárobkovejší titul štúdia A24 a nikto určite nerátal s tým, že to Midsommar prekoná.
Veľkým otáznikom je aj 2 a pol mesiaca po premiére Avengers: Endgame. Znovunasadenie do kín s pridaným obsahom sa Marvelu vyplatilo, aj tak však stále nemá isté, že toho Avatara prekonajú. V tejto chvíli sa spoliehajú už len na posledné geniálne nápady reklamného oddelenia, na svojich fanúšikov a hlavne na Spider-Mana. Ten by snáď mohol tržby Endgame boostnuť podobne, ako to Endgame urobilo pre Captain Marvel.
Ja osobne si myslím, že sa to najväčšej marvelovke vôbec podarí a skutočne toho Avatara prekoná. Pred mesiacom som odhadoval, že by sa tak mohlo stať do konca júla a stále si za tým tvrdením stojím. Niektorí analytici ale predpovedajú, že sa to nakoniec nepodarí. Momentálne chýba Iron Manovi a spol. (v porovnaní s celkovým rekordom 2,877 miliardy) len smiešnych 15 miliónov dolárov. Máme pocit, že Marvel Studios a Disney budú tlačiť všetkými svojimi pákami na to, aby film ostal v kinách čo najdlhšie.
Z TOP 10 len po 3 týždňoch vypadol reštart Detskej hry, tentoraz s robotickým Chuckym. Snímka v USA zatiaľ zarobila 24 miliónov dolárov a nevyzerá to s ňou ružovo. Z TOP 10 vypadol definitívne už aj John Wick s viac ako 300-miliónovými tržbami či prepadák Dark Phoenix, ktorý má na konte necelých 250 miliónov dolárov. Uff.
PS: Disney môže mať v kinách súčasne až 5 miliardových kúskov. A aj keď Spideyho tržby pripadajú Sony, kreatívne sa o film postaral Feige a spol. Ak sa všetko podarí, v kinách môže mať Disney naraz miliardového Spideyho, Aladina, Levieho kráľa, Toy Story 4 a Endgame.
To je od nás pre tentokrát všetko. Pokiaľ sa chceš v tabuľke lepšie orientovať, Minulý týždeň (MT) znamená poradie snímok pred siedmimi dňami (N je novinka a nedá sa teda nijako porovnávať).
Víkend USA prezradí, koľko zarobila snímka na pôde Spojených štátov, pod -/+ sa skrýva údaj o percentuálnom náraste/strate tržieb v porovnaní s minulým týždňom. Celosvetovo je jednoduchý súčet všetkých tržieb na planéte a Týždeň ti napovie, ako dlho už snímka beží v kinách.
Na záver ešte dodáme, že naša rubrika Box Office je pravidelná a sledovať ju na našom webe môžeš v pravidelných týždňových intervaloch (predchádzajúce časti spolu s ďalšími informáciami o tržbách nájdeš na tomto odkaze).
*Celosvetové údaje označené hviezdičkou značia, že ide len o tržby z USA
Poradie | MT | Názov filmu | Víkend USA | -/+ | Celosvetovo | Týždeň |
1. | N | Spider-Man: Far From Home | $93,600,000 | N | $580,055,628 | 1. |
2. | 1. | Toy Story 4 | $34,300,000 | -42.5% | $649,957,544 | 3. |
3. | 3. | Yesterday | $10,750,000 | -36.8% | $56,982,740 | 2. |
4. | 2. | Annabelle Comes Home | $9,750,000 | -51.9% | $134,757,397 | 2. |
5. | 4. | Aladdin |
$7,600,000 |
-24.9% |
$921,689,616 |
7. |
6. | N | Midsoammar | $6,561,798 |
N |
$10,902,112* | 1. |
7. | 5. | The Secret Life of Pets 2 | $4,760,000 | -35.0% | $262,443,335 | 5. |
8. | 6. | Men in Black: International | $3,635,000 | -45.6% | $244,489,949 | 4. |
9. | 7. | Avengers: Endgame | $3,100,000 | -49.3% | $2,772,462,833 | 11. |
10. | 9. | Rocketman | $2,775,000 | -29.5% | $173,869,715 | 6. |