Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Štvrtok 20. 2. 2020 meniny má Lívia

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Filmy a Seriály - Tržby – Box Office
2
Dominik Vetrák
24. marec 2019, 18:37
Čas čítania: 3:13

Psychologický horor Us ovládol americké kiná a zosadil z trónu Captain Marvel (Box Office)

Jordan Peele má na konte ďalší hororový hit.

Dominik Vetrák
24. marec 2019, 18:37
Čas čítania: 3:13
Psychologický horor Us ovládol americké kiná a zosadil z trónu Captain Marvel (Box Office)
Zdroj: Universal
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
2
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Captain Marvel po 3 týždňoch padla z prvého miesta Box Office. Až takým veľkým hitom je US v USA a Kanade. Dalo sa to aj čakať, no ešte než si k tomu povieme viac, pozrieme sa na uplynulý týždeň na Filmkulte z hľadiska čítanosti.

 

TOP 5 už tradične ovládli komiksovky. Na 5. mieste je Wonder Woman. Presnejšie povedané vyjadrenie producenta, ktorý hovorí, že 1984 nie je tradičným sequelom (možno niečo ako Winter Soldier?). O pár čísel viac nazbieral minulútýždňový Box Office, v ktorom sme sa venovali primárne úspechu Captain Marvel. 3. najčítanejším článkom je vyjadrenie Ralpha Fiennesa, ktorý túži znova si zahrať Voldemorta. A my by sme mu to veľmi radi dopriali, že?

 

Ešte viac pozornosti vzbudil spor Johnnyho Deppa s jeho ex Amber Heard. Depp kvôli jej obvineniam prišiel o rolu v Pirátoch Karibiku, pričom sám tvrdí, že vymýšľa a klame. Dosvedčiť mu to majú 3. strany a aj desiatky videonahrávok, ktoré doručil súdu. Najčítanejším článkom je potom správa od Kevina Feigiho. Ten fanúšikom odkazuje, že Captain Marvel vystrieda hlavných hrdinov ako tvár a ťahúň Avengers.

 

Us ovládlo americká kiná a zosadilo z trónu Captain Marvel (Box Office)

A teraz už späť k Us, ktoré okrem domáceho prostredia premiérovalo 47 krajinách sveta (česká a slovenská premiéra nás taktiež čaká až tento štvrtok). O tom, že novinka režiséra Get Out zosadí v USA Carol Danvers nebolo pochýb, no málokto asi počítal s tým, že len za otvárací víkend zarobí krásnych 70 miliónov dolárov (Get Out otvorilo za 33 miliónov dolárov). 

 

Snímka má na konte druhý najväčší otvárak roku (hneď po ženskej marvelovke), najväčší otvárací víkend pre originálny horor (prekonávajúc tak A Quiet Place a jeho 50 miliónov) a taktiež najväčší otvárací víkend pre originálny R-kový film. Zo sveta si odnieslo zatiaľ 17 miliónov dolárov, no toto číslo ešte výrazne porastie budúci víkend. Celosvetovo je tak na hranici 87 miliónov dolárov.

 

 

Niet však pochýb o tom, že práve USA bude ťahúňom tržieb, kde sú k filmu zhovievajši aj tamojší kritici. Uvidíme, ako sa bude novinka páčiť nám. V každom prípade, s rozpočtom 20 miliónov dolárov (Get Out natočil za 4,5 milióna dolárov) je už teraz isté, že Peele zase raz Universalu pár desiatok miliónov nepochybne zarobí. 

 

Na druhej priečke je teda Captain Marvel, ktorá počas tretieho premietacieho víkendu dokázala prihodiť ďalších 35 miliónov dolárov. V USA má na konte už 321 miliónov dolárov, pričom celosvetové tržby sú už za hranicou 910 miliónov dolárov. Priznám sa, čakal som, že už budú bližšie k tej miliarde (tých 950 miliónov som teda určite očakával). Tak či onak, do konca marca by tá miliarda padnúť mala. 

 


Čo bude nasledovať potom, sa uvidí, keďže príde na rad chválený Shazam a ľudia sa už pomaly budú pripravovať na Endgame. Pod 1,25-1,30 miliardy ale Captain Marvel určite nepôjde. Práve príchod Endgame, respektíve účasť Carol v očakávanej tímovke by mohla o jej sólový príbeh vzbudiť ďalší záujem.

 

Pri MCU človek jednoducho nikdy nevie. A ono sa to dá asi aplikovať na komiksovky všeobecne. Nakoniec, aj z úspechu Aquamana sú analytici šokovaní asi doteraz (a my s nimi). 

 

Na 3. priečke je animák Wonder Park od Paramountu. Celosvetovo má na konte už 40 miliónov dolárov, pričom až 30 pochádza práve z domáceho prostredia. Za 10 dní ide o slušný výsledok. 4. miesto patrí Five Feet Apart, romantickej komédií, ktorú v našich kinách nečakaj. Vzhľadom na hodnotenia to ale asi až taká škoda nebude. 

 

 

TOP 5 uzatvára záver trilógie Ako si vycvičiť draka. Jeho tržby ma ale mierne zaskočili, keďže sa začali spomaľovať až príliš skoro a momentálne sú na hranici 488 miliónov dolárov. Pol miliarda padne už o pár dní, no na prvé miesto to nakoniec asi nebude, hoci som si po otváracom víkende myslel pravý opak.

 

Dvojka má na konte 621 miliónov dolárov, V kinách sa však držala dlhých 26 týždňov. V každom prípade si dovolím tvrdiť, že trojka tržby dvojky neprekoná. Universal však môže byť celkovo spokojné, keďže im aj táto časť zarobí slušné peniaze. 

 

 

To je od nás pre tentokrát všetko. Pokiaľ sa chceš v tabuľke lepšie orientovať, Minulý týždeň (MT) znamená poradie snímok pred siedmimi dňami (N je novinka a nedá sa teda nijako porovnávať).

 

Víkend USA prezradí, koľko zarobila snímka na pôde Spojených štátov, pod -/+ sa skrýva údaj o percentuálnom náraste/strate tržieb v porovnaní s minulým týždňom. Celosvetovo je jednoduchý súčet všetkých tržieb na planéte a Týždeň ti napovie, ako dlho už snímka beží v kinách.

 

Na záver ešte dodáme, že naša rubrika Box Office je pravidelná a sledovať ju na našom webe môžeš v pravidelných týždňových intervaloch (predchádzajúce časti spolu s ďalšími informáciami o tržbách nájdeš na tomto odkaze).

 

*Celosvetové údaje označené hviezdičkou značia, že ide len o tržby z USA

 

Poradie MT Názov filmu Víkend USA -/+ Celosvetovo Týždeň
1. N Us $70,250,000 N $86,950,000 2.
2. 1. Captain Marvel $35,021,000 -48.5% $910,298,835 1.
3. 2. Wonder Park $9,000,000 -43.2% $39,677,304 1.
4. 3. Five Feet Apart $8,750,000 -33.7% $32,761,064 4.
5. 4.  How To Train Your Dragon 3

$6,533,000

-29.6%

$488,052,630

3.
6. 5.  Madea’s Family Funeral $4,500,000

-42.6%

$66,812,151* 1.
7. 18. Gloria Bell $1,802,500 +394.5% $3,027,493* 1.
8. 6. No Manches Frida 2 $1,780,000 -53.5% $6,626,279* 6.
9. 8. The Lego Movie 2 $1,125,000 -47.7% $179,528,550 5.
10.  9. Alita: Battle Angel $1,015,000 -46.6% $399,866,842 18.
 
 
Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Ohodnoť článok
3
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Najčítanejšie
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.