V rámci faceliftu modelového radu GT spoznávame aj zatiaľ najbrutálnejšie vyhotovenie.
Možno by si to ani nepovedal, ale Mercedes-AMG GT je na scéne už 4 roky, preto niet divu, že nemecký výrobca prichádza s modernizáciou, a to ako pre kupé, tak i roadster.
Zmeny sú síce na prvý pohľad len kozmetické, je ich však hneď niekoľko. Facelift navyše sprevádza aj príchod úplne novej verzie, ktorá sa zaradí na úplný vrchol v portfóliu. Poďme ale pekne poporiadku.
Navonok si môžeme všimnúť nové svetlomety, ktoré dostali prepracovanú grafiku s agresívnejším dizajnovým podpisom. Nepochybne ide o plne LED-kovú technológiu. Do ponuky sa následne zaradili nové odtiene karosérie či dizajny diskov.
Ďalšie zmeny nastali v zadnej časti. Svetlá majú tmavší podklad, zatiaľ čo koncovky výfukov sú úplne iné – základné vyhotovenie dostalo (po vzore 43/53-kových modelov) štvoricu oválnych a vyššie verzie hranatých koncoviek (po vzore 63-kových modelov).
Rozsiahlejšie vylepšenia nastali v interiéri. Zo 4-dverového GT-čka si novinka prevzala masívny stredový tunel, kde už nenájdeme otočné ovládače, ale dotykové plochy. Pred voličom prevodovky si už miesto nenašiel ani združený ovládač s kolieskom, ale nový touchpad.
V neposlednom rade sa zoznamujeme s novými obrazovkami – už v rámci základnej výbavy je centrom palubovky 10,25" displej, zatiaľ čo pred vodičom sú plne digitálne 12,3" budíky s progresívnou grafikou.
Pod dlhočiznou kapotou naďalej bije 4-litrová V8-čka biturbo. Základný variant GT má 350 kW / 476 koní, verzia GT S disponuje výkonom 384 kW / 522 koní, vyhotovenie GT C má 410 kW / 557 koní a napokon GT R sa hrdí silou až 430 kW / 585 koní.
Rival 911-ky v najslabšej verzii akceleruje z 0 na 100 km/h za 4 sekundy, naopak, R-ku na to stačí len 3,6 sekundy. Maximálna rýchlosť je vo všetkých prípadoch nad 300 km/h.
Úplnou novinkou je ale edícia AMG GT R PRO. Síce prichádza s identickým výkonom ako východiskový R-kový model, jeho podstatou je však nekompromisnejšia technika a ešte viac okruhové zameranie s génmi z motoršportu.
Exteriér preto zdobí rozsiahly karbónový aero paket a výrazný polep, vnútri sú štandardom škrupinové karbónové sedadlá. V rámci balíka Track Package následne pribudne ochranný rám, 4-bodové bezpečnostné pásy a hasiaci prístroj.
Technici čerpali pri vývoji znalosti z okruhových verzii AMG GT3 a GT4. Podvozok prešiel značnou optimalizáciou – tlmiče sú manuálne nastaviteľné (bez nutnosti nástrojov), čím je možné vozidlo pripraviť na ľubovoľný okruh.
Sériovo dodávané karbón-keramické brzdy dbajú na perfektný brzdný účinok, predný a zadný nastaviteľný stabilizátor spolu s krídlom prispievajú k lepšej aerodynamike.
S úmyslom zredukovať hmotnosť AMG je väčšina súčastí a optických doplnkov vyrobená z kompozitných materiálov, disky kolies sú kované. Všetky nové prvky (spliter, bočné krídla či prieduchy v blatníkoch) sú plne funkčné, čím pomáhajú usmerňovať obtekanie vzduchu a odvetrávanie..
V rámci testovania stihol dvorný pretekár Maro Engel v úvode novembra absolvovať už aj ostré kolo na Severnej slučke Nürburgringu, ktorého výsledkom je výborný čas 7:04.632.