Elektronické športy si vyžadujú podobné množstvo zručností ako fyzický šport.
E-sport je v súčasnosti obrovským fenoménom, ktorému sa však nevenuje dostatok pozornosti ako športu. Síce nevyžaduje také množstvo fyzického nasadenia, zato však skúša reflexy, riešenie problémov pod tlakom, schopnosť robiť instantné rozhodnutia a ďalšie všemožné zručnosti. Rovnako ako v klasickom športe, aj elektronické športy majú ľudí, ktorí sú výrazne lepší ako ostatní. Boj o medaily elektronických športov sa však deje mimo záštity akéhokoľvek oficiálneho orgánu. Mnoho spoločností a firiem si organizuje svoje vlastné turnaje a často aj celoštátne majstrovstvá.
Už nejakú dobu sa uvažuje o zaradení elektronických športov medzi olympijské a nadchádzajúce stretnutie Olympijského výboru na Esports Forum vo švajčiarskom meste Lausanne, ktoré sa uskutoční o dva týždne, prináša mnoho nádejí. Oficiálneho rozhodnutia sa ešte nedočkáme, no reč bude o zostavení výboru pre elektronické športy. Ak pôjde aj naďalej všetko priaznivo, elektronických športov na olympiáde sa možno dočkáme už v roku 2024 na LOH v Paríži.
Cieľom stretnutia nie je vydláždiť cestu e-sportu medzi olympijské športy, no skôr načrtnutie predstavy. Dva tábory si navzájom predstavia svoje vízie a budú o nich diskutovať. Môžeme však očakávať, že sa herná zostava na olympijských športoch bude vyvíjať podľa aktuálnych trendov – v súčasnosti by to tak bolo známe zloženie v podobe League of Legends, Dota 2, Hearthstone a CS:GO, prípadne FIFA a NHL. Všetko sa ale môže v priebehu rokov meniť, treba tak rátať aj s krátkodobejšími fenoménmi ako Fortnite, PUBG, Overwatch, Heroes of the Storm či StarCraft. Do roku 2024 sa však herná zostava viac než pravdepodobne obmení.
Zatiaľ nie je naplánované, ako sa budú riešiť obmeny hier, ktoré sú práve trendom. Prispôsobiť sa totiž treba aj diváckej chuti a desať rokov staré hry nie sú až tak zaujímavé. Olympijské súťaže v elektronických športoch by navyše mohli byť priamo prepojené s oficiálnymi turnajmi spoločností (ako Intel či nVidia) či herných štúdií (Blizzard, Riot Games), v ktorých sa točia nemalé peniaze. Najziskovejšou hrou je suverénne Dota 2, ktorej najúspešnejší hráči si prišli na vyše 3 milióny dolárov.