Nemecká automobilka neostala povesti nič dlžná a na tradičnom evente ukázala ďalšiu chuťovku.
Ako každý rok, ani teraz tomu nemôže byť inak a v náručí rakúskeho jazera Wörthersee sa tradične zoskupilo množstvo privŕžencov predovšetkým značiek koncernu Volkswagen. Pri tejto príležitosti je zvykom, že vcelku veľkolepé podujatie si nenechá ujsť ani viacero príslušných automobiliek. Tie svetu ukazujú ich nové výtvory, ktoré sa zväčša nesú vo výhradne športovom duchu. Svoje o tom vie hlavne Volkswagen, ktorý so železnou pravidelnosťou na tomto podujatí vystavuje všakovaké exkluzivitky.
V týchto dňoch sme tak spoznali ikonický Golf s dodatkom GTI TCR, teda koncepčný model s nadväznosťou na predošlý limitovaný počin Clubsport S. Ako naznačuje samotné označenie, má ísť o okruhové náčinie, ktoré je však určené pre bežné cesty a komunikácie. Pod jeho kapotou nájdeme dobre známy a osvedčený agregát 2.0 TSI, ktorý je však v tomto prípade naladený na výkon až 213 kW / 290 koní a 370 N.m.
Dizajnovo sa variant TCR od štandardného GTI-čka líši prepracovanejšími nárazníkmi, väčšími brzdami a koncovkami výfukov (Akrapovič), tuhším adaptívnym podvozkom, navyše, tento golfík je o ďalších 20 milimetrov nižšie k zemi. Novinka má v štandarde samosvorný diferenciál na prednej náprave, dva dodatočné chladiče, 7-stupňové DSG-čko či 18" disky s 5-lúčovým dizajnom. Za príplatok však bude možné siahnuť po 19" obutí.
Áno, ako vám už asi došlo, zatiaľ síce Volksagen toto TCR-ko promuje ako koncept, ale otvorene hovorí o sériovej výrobe, ktorá navyše nemá byť kusovo obmedzená. Kedy sa tak stane, teraz neviem, rovnako je otázkou aj to, aké budú cenové relácie. Čo však vieme už teraz, je skutočnosť, že Golf GTI TCR vie uháňať rýchlosťou až 264 km/h, čím pôjde o sériovo najrýchlejší Golf GTI v histórii. Ten Volkswagen patrične oživil aj viacerými farebnými detailmi, či už v exteriéri, alebo vo vyšperkovanom interiéri.