LaFerrari sa dočkalo ďalšej brutálnej edície.
V rámci podujatia Finali Mondiali, ktorým Ferrari každoročne uzatvára hlavnú motoristickú sezónu, nám maranellská automobilka vskutku prekvapivo predstavila svoj najvrcholnejší a najextrémnejší model. Iste vám už došlo, že jednoznačne musí ísť o akýsi variant talianskej vlajkovej lode, teda hyperšportu LaFerrari. Aby sme boli presní, ide o evolučnú verziu už i tak evolučnej verzie FKK X, ktorá doposiaľ zastupovala ten najbrutálnejší variant odvodený od modelu LaFerrari. Technici z Maranella však zachádzajú ešte ďalej a my preto spoznávame famóznu záležitosť pod názvom Ferrari FXX K Evo.
Jej podstatou je predovšetkým vylepšená aerodynamika - kompletný aerodynamický paket s prepracovaným zadným krídlom a difúzorom má zaručovať prítlak na úrovni pretekárskych špeciálov z divízie GT3 a GTE. Ferrari uvádza, že FXX K Evo generuje o 23 % väčší prítlak ako “klasické” LaFerrari FXX K a o až 75 % väčší prítlak než “štandardné” LaFerrari. Pre úplnosť, pri rýchlosti 200 km/h produkuje novinka prítlak 640 kg, pri maximálke až 830 kg. Zároveň došlo k ďalšiemu zníženiu hmotnosti, nakoľko verzia Evo váži menej ako 1165 kilogramov. Motorové ústrojenstvo však zmeny prakticky úplne obišli, atmosferický dvanásťvalec spolu s elektromotorom produkujú naďalej ohromných 1050 koní a 900 N.m. O prenos sily sa stará 7-stupňová dvojspojková prevodovka, ktorá prenáša silu na zadné 20" kolesá, naopak, o ich zastavenie sa starajú karbón-keramické brzdy. Viac informácii zatiaľ nevieme, zaujímavosťou ale je, že FXX K Evo bude k dispozícií ku kúpe ako nový automobil, zákazníci ale budú môcť siahnuť po akomsi pakete, ktorý z ich FXX K spraví variant FXX K Evo. Ceny zverejnené neboli.